Nu är vi ute med husbilen igen. Jag har satt i två stycken fritidsbatterier på vardera 100 amp istället för 2 AGM 92 amp som var tidigare och som pajade efter 2 år ANDRA GÅNGEN. Kul att vara ute igen en sväng. Fick slänga min gamla router, men det gjorde inget. Vi bara tog en av våra gamla mobiler och gjorde om till Hotspot. Nu står vi i Puerto De Mogán tillsammans med 8 andra husbilar. Det är bara en Italienare som inte har spanska skyltar.
Ikväll festade vi på IKEA:s köttbullar och makaroner, broccoli och morötter. I morgon ska jag bl.a träffa Paffs som står med husbilen inne i Playa del Ingles. Vi ska ut på en skotertur ett gäng där Paffs följer med med sin skoter han har i garaget i bilen. Färden går till Soriadammen, El Pinillo Camping och en picknick på en playa på väg hem. Ska bli kul. Tar nästan hela dagen. Gäller att vara fulltankad.
Vi har lite Calima just nu. Inte så kul. Varmt, men suddigt.
"Definitionen calima används av väderinstitutet Aemet när sikten reduceras till mindre än fem kilometer och luftfuktigheten ligger under 70 procent.
Det kan vara sanddis utan att definieras som calima."