Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vad roligt att ni köpte drömbilen!
Grattis säger vi som har kört runt i Europa under två vintrar med vår Roadcruiser. Vi sågs och fikade ju i Spanien, ruinen söder om Boulnuevo (har inte loggboken här).
Anita och Lasse
Hej
Vi började fundera här igår. Inga Cyklar hur i jösses namn gör du då
Gun&Ronny
Grattis Sverige på 490 års dagen. Hipp Hipp Hurra
Flachback forum
Sverige som officiellt land sägs ju ha grundats år 1523 den 6 juni i samband med Gustav Vasas makttagande av Sverige (nationaldagen).
Innan detta fanns ju Kalmarunionen och innan det så var det väl uppdelat (Svearna, Götarna mm.)
Själv firar jag den i Bläsinge på Öland. (Jag är fortfarande på väg hem) Tänk vilket underbart folk husbilsmänniskor är. Jag var nere i Moseldalen och behövde flyga hem och jobba. Vips så står Max M och Ann-Helene där som hustruvakt. Åkt ända från gamla Sweden med sin nya bil.
Visa bilaga 72264
Max smakar "Jappes" vin
Visa bilaga 72261
Jag har varit hem flera gånger under resans gång och alltid är det underbara människor som ställer upp. Gun & Ronny stannade en extra vecka i Benidorm för min fru. John och Jacky i Santa Pola tog ut min fru på galej när jag var borta. Lika så har lowelowe och de andra bahia svenskarna hjälpt till och hålla min fru lite sällskap när jag varit iväg.
Tack
Resan genom Mosel var ömsom Vin ömsom vatten (översvämning), men några bra dagar fick vi. Vi festade in Max M:s nya Pilote Jubileum rejält. Bodegan mitt emot gjorde strålande affärer på vår bekostnad. När det var fint väder cyklade vi runt till grannstäderna. Trevligt...
Mosel började nu visa sitt rätta ansikte. Borta är katastrofen. Framme är våren. Välkommen!
Visa bilaga 72262
På söndagen var det dag att fortsätta norrut. Max informerade om att Långtradarna har körförbud på söndagar. Mycket bra...
bilieuropa.se
Lastbilsförbud på motorvägarna
I Tyskland är det söndagar som gäller året runt mellan kl. 00:00-22:00, detta inkluderar även helgdagar. Notera att förbudet gäller lastbilar över 7,5 ton, undantag finns som kylvaror etc.
Vi tutade på bra. Vid 1600 var vi i Hamburg. Men eftersom avskedsfestandet med Max M tärt hårt på kropp och själ lämnar vi Reeperbahn ifred och tutar vidare. En back Öl köpte jag på färjan Puttgarten-Rödby till min granne för att han hjälpt min mamma att besikta min personbil till hemkomsten.
Kl 1945 svänger vi in vid reningsverket i Ystad. Det är ju månadsskifte så vi måste ju lugga våra kunder via fakturor på lite sekiner. Annars är det snart slut på åkandet.
På måndagen är det dags för Österlen. Ett av Sveriges pärlor. Ales stenar struntar vi i. Man får ju inte ens köra mer till hamnen och fika (husbilar förbjudna), så dom slipper våra pengar. Men Österlen är ju härligt. Vi var bl.a på besök i Kivik och drack förbjudna (LCHF) frukter. Vid 1600 kom vi fram till Pukavik.
Och där stod hon. Vilken skönhet, prydd i guld. Vilka former, det måste alla killar gilla. Jag måste bara få ta på henne, känna... Ivrigt påhejad av min fru.
Visa bilaga 72263
Ok! På med pokerfejset här ska dilas... Vad får jag ge emellan? Efter 1 timmes förhandlingar var allt klart. Vi låg bara 10000 från varandra från början och ingen av oss ville missa affären. Ett knapptryck på min Nordeadosa så blev det märkbar skillnad på kontot. Jag skänkte även en tvålitersflaska rosevin till honom i förhandlingarna som jag fått från Gun & Ronny som dom inte gillade. Vi fick två. (Den ena drack vi upp men gillade inte) Sålde även mina elcyklar som inte fick plats.
När vi stod där kom Kjell och Mona fram och sa hej, samt beundrade vår nya skönhet.
Två nätter i Karlshamn är ju inte fel. Men f..n vad dyrt. Man står gratis, men att gå ut och äta under tusenlappen är ett konststycke. Kajen i Centrum är underbar. Nya pössl är underbar. Långbäddars. En dusch som är som hemma. Nu saknas bara ett gäng solseller och att sätta i Efoy:en. Men Henrik gaspåfyllaren i Karlshamn tjoffade ivarje fall i ett par Alugasflaskor. (på onsdag kväll vilken kille!)
Men här på Öland är också underbart. Varmt och solen gästar oss.
Sverige är underbart. Speciellt på sin födelsedag.