Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vad är väl en dag längs Mosel? Säkert dålig, urtrist, tråkig, eller helt underbar!!!
Vi hade två härliga dagar då vi lullade runt i det lilla samhället. Man måste ha pengar med sig. Närmsta bankomat finns i Brennen ett samhälle längre norrut. Jag satt i skuggan med solstolen med ett par kuddar och slöade på kanten av Mosel ett par timmar. Frugan sprang och serverade förfriskningar. vädret var det inget fel på. 24-26 grader perfekt...
Visa bilaga 115958
Visa bilaga 115959
När jag vaknade i morse kl 1100 funderade vi på att stanna en dag till, men eftersom vi har begränsad tid så lättade vi strax efter tolv. Tutade förbi Luxemburg och fyllde på dricka till bilen för billiga pengar. "Våga vägra tanka i Frankrike"
Visa bilaga 115960
Husbilsvärdinnan jobbar hårt och förse piloten med mackor, frukt och dryck. Visst är den bra det lilla kylfacket uppe på instrumentbrädan? Det tog mig ett år att fatta att det var kyla i den. Tidigare har det varit cd skivor och annat där. Men nu har vi fixat en glasflaska som vi har FUN apelsinsaft i som passar exakt.
När vi kom till Lyon såg jag samma skylt som förra gången. Genève, Marseille höger och Lyon C rakt fram. GPS:en visar rakt fram och jag har alltid tidigare lytt den, med påföljd att man sitter i långa köer vid tunnlarna.
Nä! jag kör mot Genevé Marseille. Funkade klockrent inte ett enda stopp och ca: 8 km omväg. Motorväg hela tiden. Den ska jag ta nästa gång också som jag inte har tid att ta A75 utan måste betala de sura 90 € för A6 & A7 & A9. Genom hela Frankrike har AC:n jobbat för högtryck. 27-33 grader har vi haft hela sträckan. Nu klockan 0100 på natten är det fortfarande 20 grader.
Visa bilaga 115961
Nu hamnade vi här:Remoulins
Visa bilaga 115962
En liten 4 km avstickare från A9. GRATIS ställplats som kommunen har fixat. Centrumet ligger alldeles nära och påndra sidan stojar ungarna när dom badar i Le Gard Ou Gardon. Prisvärd.
Men bada blir det inte här. Vi ska till Marseillan Plage och ta in på Camping!!! som ligger vid havet och bada lite, samt äta musslor i stora lass.
Dags att knoppa om ett tag. Fortfarande varm i bilen. Båda takluckorna öppna och rutorna i ventilationsläge. Och så ska vi söderut...
Trevligt att se att ni är tillbaka i verkligheten, i husbilen.
En liten sak bara, ni vet väl att man måste beställa och boka entrébiljetter innan för att besöka Alhambra? Väl värt ett besök.
Själva sätter vi kurs mot Spanien troligen på lördag. Ser vi fram emot.
TommyD