F
F.d. 30553
Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa
Hej
Kul att läsa om ert rese äventyr
Hej
Kul att läsa om ert rese äventyr
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Bordeira var även en av våra favoriter, i Portugal. På Barranco är det väl alltid höga vågor och bränningar?På väg hit har vi varit på några underbara ställen. Det fanns inte mycket till service på Carrapateira, men stranden Praia Da Bordeira några meter bredvid är nog en av Europas bästa. GRATIS.
Nästa var en av de få hippiestränderna som är kvar.
Praia do Barranco GRATIS Vågorna var på gränsen att jag kunde gå i
Sent på söndag kväll runt 2100 såg jag ett gäng belgare och fransoser börja positionera sig. Hmm! Jag flyttade bilen till en annan parkering lite närmare. Dom har någon räv bakom örat...
Satte mig bakom ratten och väntade i mörkret. En av belgarna med 12 meters monsterhusbil och släp med personbil bak slog på lysena och började sakta rulla. Men jag kom dit först och snodde bästa platsen.
Belgaren bakom mig var jättesur. Han kom och informerade mig om att personalen skulle köra bort mig imorgon. Så lätt flyttar man inte på mig.
Helt riktigt! Jag skrev medvetet inte ut hans nationalitet! Jag har n.l. tidigare haft några förutfattade meningar men har med tiden insett att dom där egoistiska asociala typerna som jämt skall ha det bästa och inte unnar andra något, kan ha vilken nationalitet som helst! Fortfarande lite fördomsfullt (jag är åtminstone medveten om det!) tycker jag att vissa nationaliteter "sticker ut" Jag kallar dom kort och gott för ACO's (kan även stavas ASO's)och även jag brukar "hantera" dem, fast på mitt sätt.Klart att man måste stå på sig. Ibland tycker jag vissa bilar från vissa länder brer ut sig för mycket
Du har mitt support i fall du skulle behöva något! (Vad skulle det kunna vara?)Svar till Julian
Vad är Husbilskoll.se? En kul grej!
Vem äger det? Jag
Vem driver det? Jag
Vad är övergripande målsättning? Att få andra att betygsätta platser, aktiviteter och service m.m..
Har jag missat något? Nä!
Husbilskoll är jag som driver, men det är bara en hobby just nu sedan ett halvår, när jag slutat jobba. Har inget annat syfte än att jag ska ha något att pyssla med och samtidigt behålla mina kunskaper. Vi får se vad det blir av det? Tyckte det kan vara kul att rangordna saker och ting och samtidigt ha en överblick på en karta, samt ge utrymme för lite skvaller. Men det går långsamt framåt.
Du har mitt support i fall du skulle behöva något! (Vad skulle det kunna vara?)
Julian
Härligt att läsa. Här gick inte störst först med andra ord. Ska bli spännande att se om ni får stå kvar utan bekymmer. Ha det riktigt gött. Hälsningar Göran Hellman.
hahaha
Det är inte omöjligt att vi fastnar där eller La Cala de Mijas, vem vet.
Tar lite tid innan vi når så långt ner, har vänner att besöka i Torrevieja först.
Sen har vi alla andra ställen som vi har funderingar på.
Det är ca 5 månader vi är där nere så risken är stor att vi ses.
Sist blev det en snabbis i Funkan.
Hoppas att ni får inresetillstånd igen så ses vi till våren.
Jojje
Måste förära dig med mitt livs första inlägg på forumet... Som ännu icke-medlem (tillika icke-husbilsägare (...)) är det en fröjd att läsa dina reseberättelser och företag nere på kontinenten, hustrun och jag är inte bara lite sugna på att gå med i plåtisklubben, även om det nog tyvärr får vänta några (inte för många!) år ännu.
Ville bara komma in och visa mig, hoppas ni har det bra därnere. Om ni saknar inspiration om dokumentationsobjekt skulle lite hemma hos- (borta hos?)reportage från husbilen vara kul att se!
Det var allt, jag ville bara titta förbi och tacka...