Sv: Vinterkörning med husbil!
Min tanke med frågeställningen var kanske ännu värre än din beskrivning, jag försöker få lite info hur olika framhjulsdrivna husbilar uppför sej, speciellt vad gäller framkomlighet. Om man pratar förr och personbilar åkte jag mycket V4 så jag vet vad du pratar om. När det gäller tyngre fordon så föredrar jag bakhjulsdrivet, men då har jag vanan inne efter att ha kört lastbilar och bussar yrkesmässigt i ett antal år. Sista jag körde var dessutom snösvängen så...
Hej
Frågan som trådstartaren ställde var ju just framkomligheten, alltså skillnaden mellan fram vs bakhjulsdrift.
Fast en annan nog så viktig sak är ju egentligen hur bilen beter sig på vägen fram till resmålet
Personligen föredrar jag framhjulsdrift för min transporter utom när det skall skojas lite.
Då är ju äldre bakhjulsdrivna bilar trevligast!
Nya bilar är skittråkiga vare sig de är fram eller bakhjulsdrivna, med alla sina elektroniska hjälpmedel.
Frugan har en liten Alfa Mito som vi har preppat lite chassiemässigt och lite annat, fast döm om min förvåning när det inte går att åka vänsterbroms med bilhelvetet på vintern.
Det är ju för tusan hakar grunden i normal framhjulsdriftåka
Försöker man så slår allt ifrån, VA. Inte klokt! Hade det varit nån vanlig bil så....men i en ALFA.
Man kan undra var världen är på väg?
Hoppas att ingen retar sig på detta inlägg, för det var ju nästan bara på skoj.
Min tanke med frågeställningen var kanske ännu värre än din beskrivning, jag försöker få lite info hur olika framhjulsdrivna husbilar uppför sej, speciellt vad gäller framkomlighet. Om man pratar förr och personbilar åkte jag mycket V4 så jag vet vad du pratar om. När det gäller tyngre fordon så föredrar jag bakhjulsdrivet, men då har jag vanan inne efter att ha kört lastbilar och bussar yrkesmässigt i ett antal år. Sista jag körde var dessutom snösvängen så...