Sv: Vinterhusbil med våningssäng och dubbelgolv
Hej zkidor. Du har ju själv en riktig höjdarbil för både sommar och vinter, den är kanonfin! Däremot har du ingen aning om hur ett modernt Trumasystem funkar! (Sedan finns det faktiskt särskilda täcken för framrutan idag zkidor.., det är kass att använda sovtäcken!)
Det finns de som hellre väljer mellanvägg än täcke..., då tycker jag man reducerat husbilen till jaktstuga. Sen finns det också de som hellre väljer stora tempskillnader inne i bilen än täcke..., bara för att det är tuffare utan täcke.
Täcke förbättrar alltid innekomforten vid vintercamping..., men det är valfritt!
Trevlig Påsk på er alla!
Krister N
tack,vi är nöjda med bilen,den är ju några år ,men i så fint skick o den funkar bra..riktigt fin o snygg bil du har oxå.
jo ja vet vilket täcke du menar..
vi har isolervägg vi drar ner vid behov.
jaktstugor är definitivt bättre tror jag nog ändå ,finns veterligen inget täcke som täcker hela hytten än inkl golvet..
beträffande mina kunskaper om alde och truma hittar ja de på
www.alde.se ,dom säljer ju båda delar och verkar själv tycka alden är bättre..
fördelar med ett billigare luftburet system ser jag dock i dåligt isolerade bilar..där kan det nog vara en fördel att bara värma upp luften..
inte svårt för oss att sen 1987 välja vattenburet när vi vintercampar,pga gångvärmen,skönare värme,gratis varmvatten året runt,ljudnivån,dammfritt, och den lägre elförbruk som vi helt enkelt inte annars fixar med truman eller dieselvärmaren vid fricamp på vintern..
sen är det så mycket mer vi kräver vid vintercamp här uppe där det kan bli lite kallt..
typ kranar så man kan släppa ut vatten på söndagen när man kommer hem,trots -20