• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinter-OS på Iberiska halvön

F

F.d. 55665

Guest
Sv: Vinter-OS på Iberiska halvön

Om man ska hårddra det hela så har man ju utrustningen, dvs mottagare
och kort i Sverige och det är ju inget brott mot Canal Digitals regler.
Sen kan man ju undra om det står något om vidaresändning av signal
via Internet i deras regler.
Kanske någon som vet?

Klippt från villkoren:

Tjänsterna får bara an­vändas i Sverige för privata ändamål och bara i Kundens bostad på den adress som står i abonnemangs- och hyresavtalet.

Kunden får inte vidaresända eller på annat sätt göra det möjligt för honom/henne eller annan att få tillgång till Tjänsterna eller Tilläggs­tjänsterna via annan utrustning i Kundens hushåll. Kunden får inte heller vidaresända eller på annat sätt göra det möjligt för annan person utanför Kundens hushåll att använda Tjänsterna eller Tilläggstjänsterna. Kunden ansvarar för att varken Kunden eller annan använder Tjänsterna och Tilläggstjänst­erna i strid med dessa allmänna villkor eller upphovsrättslig eller annan lagstiftning samt att de endast används för privata ändamål. Brott mot denna bestämmelse ska alltid anses som ett väsentligt avtalsbrott och gör att CD får göra Kortet oanvändbart eller på annat sätt hindra att den otillåtna användningen fortsätter. Vid över­trädelse av denna bestämmelse har CD rätt att utan förvarning säga upp Avtalet. Kunden kan även bli skyldig att betala skadestånd till CD.


Lite värre än jag själv trodde, tror nog inte ens att CD själva inser att man inte kan använda kortet i en husbil i Sverige enligt avtalet (om man inte bor i den). Rätt så hypotetiskt dock.

Nog med paragrafer och avtal, jag släpper bollen....
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Vinter-OS på Iberiska halvön

Tack Martin, då är det ingen tvekan om vad som gäller.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Vinter-OS på Iberiska halvön

Det är viss skillnad på CDs avtal och en lag.
 

Leif Torså

FD HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Sv: Vinter-OS på Iberiska halvön

Det är ganska märkligt att TV-distributörer skriver villkor som tydligt begränsar marknaden för dem. Med de villkor som Canal Digital tydligen har så kan de ju glömma att sälja abonnemang till såväl fritidshus som fritidsfordon. Det borde i stället vara i deras intresse att sälja så många abonnemang som möjligt.

När jag har haft kontakt med deras abonnemangsavdelning så föreslog de själva att jag skulle ha ett tvillingabonnemang för husbilen så man har tydligen inte förstått innebörden av sina avtal.

Leif Torså
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vinter-OS på Iberiska halvön

Avtalen er skrevet av jurist-byråkrater for å ha ryggen fri om filmselskap skulle bråke. At avtalen i praksis ikke håndheves er en annen sak, dette skjer mest sannsynlig først når ett filmselskap eller rettighetsorganisasjon kommer med krav. Og hva skjer da: kortet sperres og avtalen sies opp.

Har en spesifisert i sin bestilling av programkort at det skal benyttes i en Oyster Digital CI så er det klart for CD at dette er en mobil installasjon utenfast adresse.
 
Toppen