• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinka!

F

F.d. 50195

Guest
Tycker att seden att vinka till mötande husbil är trevligt och känns sammanhållande oss husbilsförare emellan.
Nackdelen är att dottern tycker att pappa är skämmig och vägrar sitta fram så länge jag vinkar till mötande husbilar, men det får man stå ut med :)
Ni som inte gillar att vinka, vad är problemet, känns det fjantigt eller vad?
Seden är ju inte ny precis och även Mc åkare brukar hälsa på varandra.
/Jerry

F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vinka!

Tycker att seden att vinka till mötande husbil är trevligt och känns sammanhållande oss husbilsförare emellan.
Nackdelen är att dottern tycker att pappa är skämmig och vägrar sitta fram så länge jag vinkar till mötande husbilar, men det får man stå ut med :)
Ni som inte gillar att vinka, vad är problemet, känns det fjantigt eller vad?
Seden är ju inte ny precis och även Mc åkare brukar hälsa på varandra.
/Jerry

Vi har en 22- årig son som vägrar sitta där fram om vi vinkar, men det är ju inte så ofta han åker med oss så problemet är inte så stort numera!

Pilot:rolleyes:

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Själv hälsar jag på alla som vi möter om tillfälle ges, :bye:
För två år sedan hade jag barnbarnet i framsätet, talade om att man skall hälsa när man möter en :mh: bil,
I början skämdes hon för mig men efter en 8 - 10 mil var det hon som hälsade mest,
Lennart

F

F.d. 15874

Guest

Hrmm, hoppas att det håller i sig, när ungarna blir tonåringar så över en natt blir man en " tönt" Utan att veta varför he,he:twitcy:

Pilot:wink:

man är redan en tönt ibland, "mamma, du kan väl vänta här utanför!" men vinkandet har ännu inte fallit under töntstämpeln! Så vi viftar på.....

F

F.d. 50097

Guest

Vi vinkar glatt och gärna. Fast ibland sitter man ju försjunken i dagdrömmar och när den mötande husbilen svischar förbi hinner man lite trögt tänka att, oj, det var ju en husbil vi mötte... Så ibland missar man ju bara... Ingen som känner igen sig??

Helena & Peter
Freedomtravel

F

F.d. 25230

Guest

Klart man ska vinka eller vifta eller va man kallar det :) jag och frun vinkar tilla alla vi möter :) sen e det ju trevligt ochså prisis som mc åkarna,

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

Hei.

Jeg har hilset på stort sett alle de siste 13 år i integrert bobil. I påsken kjørte vi vår
første tur i vår nye bil, La Strada Regent S bygget på Mercedes Sprinter 316........
Ingen hilste på oss lenger:confused:

:)Kan det komme av at det er en Van?

Hilsen Atle.

PS. Det var en fantastisk god og behagelig bil å kjøre, 163 hk, 5 trins automat,
luftfjæring bak, 1600km i påsken, forbruk 0.90l/mil.:oops::oops::oops:
DS.

F

F.d. 7044

Guest

Vi har vinkat på mc sedan 15 år tillbaka och blev glatt överaskade när vi köpte husbil för 1,5 år sedan. Vi vinkar mer än gärna, men visst kan det någon enstaka gång hända att man missar att vinka. Men vinkar andra husbilen först, så brukar man se det.

Vi mötte förra sommaren en husbil där den kvinnliga passageraren vinkade stort fram och tillbaka med hela armarna och det måste jag säga förgyllde hela den dagen för oss. Vi diskuterade länge hur det kom sig att hon vinkade såååå glatt och stort.

Fortsätt :bye:

STANTON

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025

Vi vinkar på alla hb vi möter men roligast är det när man ser HBK loggan på bilarna vi möter då vinkar vi lite extra :)

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Vi vinkar oxå för fullt. Tyckte att det var trevligt att man gjorde när man åkte mc.
Å nu när den stora mc:n är bytt mot husbil forsätter vi att vinka. Är jättetrevligt.
I början vinkade vi även på djurtransportsbilar då de ser utsom husbilar på håll:twitcy:
Gun&Ronny

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Klart man vinkar!
Fast det är lite lustigt, det var färre som vinkade när vi hade en GMC Midas från -76 än med den förra, en Rimor -02! ;) Får väl se hur det blir med den nya! :)

Det är även ett rätt lustigt fenomen när man som jag då och då åker HD-chopper, det är GANSKA många touring- och racehojåkare som inte ids lyfta på näven när man möter dom med lyset en bra bit bakom framhjulet! Men dom flesta skiljer inte på folk och folk som tur är!

:mcride:

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Har kört ca 100 mil sen vi tog fram den i början på april.
Jag har vinkat på alla - ingen har vinkat tillbaks/på mig.
Plåtisen upptäcks inte - som husbil. :)

F

F.d. 12358

Guest

Jag brukar alltid vinka, men min fru tycker jag är lite fjantig...
På premiärresan till Skåne måndag-tisdag under påskveckan bestämde jag mig för att inte vinka under tisdagen. Då blev det inte ett enda vink, eftersom inte en någon av de bilar vi mötte tog initiativ till att vinka, inte ens HBK:are vi mötte. Och frun fick rätt :wink:

För mig känns det ändå fjantigare att surt stirra på varandra utan att vinka, så jag kommer att fortsätta mitt vinkande :)

PudelRäser

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025

Klart man ska vinka..
Jag och min dotter brukar tävla vem som vinkar mest..
Frun stönar bara . att ni orkar :p

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Vi är nya som husbilsåkare, och upptäckte till vår förvåning att det vinkades.
Klart vi hänger på.

Jag kör även en Ultra Classic, och det är klart jag vinkar,
även till förare av "skrevraketer".

F

F.d. 15549

Guest

vi försöker att vinka till alla husbilar vi möter,om man nu inte sitter i andra tankar eller är inne i en viktig disskusion. (hinner man inte med att vinka så känner man sig dum)
vinkar till varandra gör man ju för att vi har ett gemensamt intresse och lite vänlighet i trafiken skadar ju inte.
"en glad förare är en säker förare" :bye:

F

F.d. 7502

Guest

Har man en plåtis - som vi har - behöver man inte vinka och ingen annan vinkar heller, så det är lugnt bakom ratten. RW

Toppen