• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Vindrutetorkarmekanism sitter fast

HansErik

HBK Medlem
Inlägg
726
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Hej
Bilen stod några månader och nu går inte torkarna. Jag skruvade bort mekanismen från torkarmotorn och fick det vänstra torkarbladet att börja röra på sig med hjälp av 5.56.

Det högra torkarbladet vägrar släppa Jag har sprayat 5.56 nu i en vecka och hamrat med en liten hammare också.
Där sitter en segersäkring på toppen som jag tog bort.
Lite tips om detta vore kul?
 

Bilagor

  • 20240530_110615.jpg
    20240530_110615.jpg
    1,7 MB · Visningar: 69
  • 20240530_110601.jpg
    20240530_110601.jpg
    1,1 MB · Visningar: 66

HansErik

HBK Medlem
Inlägg
726
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Kan du verkligen inte smörja o spraya och få igång detta igen? Det borde väl ge med sig? ? ?
Ja Den ger med sig jävligt långsamt Jag försöker dra ut tappen men den låser fast direkt när man slår för att få ut den men den är halvvägs ute nu. Sabbade torkarblads gängorna lite grann så jag får fila lite. Ser ut som jag kan få det här att funka och så den plastkul leden gick ju sönder Men den verkar ju gå att montera ändå. Det är väl det att den kan börja rotera nu eller något men jag vet inte. Man får väl smörja med någon grovkalibrigt Fett
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Grovkalibrigt fett det borde du ta patent på... va lite rädd om grejerna..så du inte förstör något... så tror jag att du kan fixa ihop det hela.... förmodligen kommer du att behöva fint sandpapper eller och en fin fil... när du fått loss grejerna.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.675
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
"Grovkalibrigt fett", den var bra! Det blir väl närmast ventilslippasta! Kanske inte så dum ide när man tänker efter men det gäller nog att tvätta djä.., förlåt väldigt väldigt rent efter att kört mekanismen ett tag.
 
Toppen