• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vind tog husbil i nord Norge

F

F.d. 50034

Guest
Sv: Vind tog husbil i nord Norge

Vind på broer var av de tingene vi tenkte en god del på da vi kjørte nord-Norge i flere omganger for noen år siden. I følge reportasjen blåste opp i 37 m/s. Vi må vel tro at det var i kastene. Det betyr at det var okan i kastene da dette skjedde. Så sies det ingenting om hvordan vinden traff bilen.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

De kara der er Nordlendinger, regner med at de kom med først med noen bannord som ville få en finne til å rødme for deretter å se etter noe som en kunne skratte av.

Når vinterstormene herjer i Lofoten så kan mye hende, nevestore stein flytter seg nesten som papir. Vegger blåser ut om en åpner døra på lo side, uthus som ikke er bardunert til fjell forsvinner.

Parkering i le kan være værre en ute på åpen mark, turbulensen får bilen og hustaket i bevegelse.

Eneste trygge sted under slike vindforhold er inne i fjell.

F

F.d. 29925

Guest

Gjorde en liten överslagsberäkning på min bil, nog bäst att inte vända bredsidan till när det blåser över 30m/s.:mad:

F

F.d. 52943

Guest

Vi har stått en stormnatt ute vid havet mellan Andenes och Bleik på Andöja. Husbilen började gunga så att vi kände oss tvingade att flytta oss in bakom fjället mitt i natten.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

a20120705_82.JPG

Instämmer! Här kan det blåsa ordentligt.
Vi hade tänkt oss med färja från Andenes men ångrade oss trots att det bara blåste kuling.

F

F.d. 50034

Guest

Andøya er en av de fineste plassene vi har vært på i nord Norge. Her er stranda på Bleik like syd for Andenes. Bleik ligger litt syd for den. Her er det værhardt så det holder.
bleik_01-01-IMG_0750.jpg

Perrovski

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022

På husbilar byggda på Iveco Daily som min är reservhjulet på samma ställe. Funkar rätt ok och viktfördelningen är ju optimal när bilen har drivning bak

Hej.
Troligen längre bort, otminstånde min har det
Soliga hälsningar från Valletta.

Mvh

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Mig stör det inte alls att trådarna spretar lite och ssk inte "under markisen". Det hade blivit träligt med tiotals inlägg om varför en husbil kan tänkas blåsa omkull i orkan.

aake

Toppen