F
F.d. 50034
Guest
Norske værforhold kan gjøre det tøfft å være husbil-eier i nord Norge:
- NÃ¥r han parkerer som en idiot... | Nordlys
- NÃ¥r han parkerer som en idiot... | Nordlys
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Man kan tänka sig en punka i snöblask & blåst, FY vad hemskt! Hjulet är kanske placerat där för viktfördelningen, överhänget är ju rätt stort.
Bennie
På husbilar byggda på Iveco Daily som min är reservhjulet på samma ställe. Funkar rätt ok och viktfördelningen är ju optimal när bilen har drivning bak
Ja så är det nog, man har prioriterat viktfördelning, på bekostnad av tillgänglighet, många fordon har sitt reservhjul "ute", vilket kostar många svordomar när man behöver det, tyvärr
Har du provat att få fram ditt, kanske för att kolla däcktrycket?
Så här sitter mitt, helt åt helvete viktfördelningsmässigt, dock oanvänt nyskick.
Mycket skrivet om reservhjulet,att husbilen blåst omkull är tydligen en petitess i sammanhanget.
Jag tror inte att vi har något överskott av vare sig idioter eller snillen i klubben, men om ni försöker hålla en lite mer trivsam ton så kan jag tänka mig att någon kan förklara närmare vad som nu kan vara oklart om varför bilen blåste omkull i orkanvindarna.
aake