• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vin skåp

F

F.d. 24400

Guest
Hej vi har en Riviera garage och nu undrar jag om någon har ett bra tips hur man får flaskor att stå still. Vi har en ingång från bodelen till garaget och innanför det ett utdragbart skåp som vi tycker är perfekt för flaskor. Dom står stadigt om det är fullt men annars välter dom lätt och kan i värsta fall göra så att man inte kommer åt dom. Vi har försökt med flask överdrag men det hjälper inte :msn_drink:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vin skåp

En løsning kan være en ramme av tynne lister som trykkes ned mellom flaskene. Problemet er at det tar litt plass, og at det må nå ut til kantene på skuffen.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Vin skåp

Vad då flaskor, det finns ju lådvin!?
Inte släpar väl båtfolket fortfarande på flaskor som kan gå sönder m.m.
Nej, de har övergått till lådvin och det är bara att ta efter för oss i husbilar.
V-backen:rolleyes:
 

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
696
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2024
Sv: Vin skåp

Ett tips!
Kolla med en systembolagsbutik om du kan få eller köpa en plastback eller kartong med fack.
Annars, leta upp något gott vin ur beställningssortimentet och beställ 12 flaskor.
Det senare gjorde jag för några år sedan. Fick då leveransen i en back som är "kanon" att ha med.
/ Olle
 
F

F.d. 24400

Guest
Sv: Vin skåp

Tack för tipset! Har ni någon adress till Husvangns Svensson eller en hemsida man kan titta på? Jag ska tala om att hyllorna är nästan lika breda som en vinflaska tror ni dom får rum?
 

gunnar20

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Orust
HBK-Nr
760
Medlemskap
2024
Sv: Vin skåp

Ja vi har monterat vår kyl hos Forsbergs. Den är monterad under vår dubbelsäng (hade en i vår tidigare Frankia under tvärställd säng också). Går ju ut och tar lite plats inne i garaget men.....För oss fungerar det jättebra och vi behöver inte sova i den andra sängen!!!!(;)).
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.923
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: Vin skåp

Ja vi har monterat vår kyl hos Forsbergs. Den är monterad under vår dubbelsäng (hade en i vår tidigare Frankia under tvärställd säng också). Går ju ut och tar lite plats inne i garaget men.....För oss fungerar det jättebra och vi behöver inte sova i den andra sängen!!!!(;)).
Vad gör ni i den om ni inte sover?
:yes:
 
Toppen