• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vill byta husbil redan!

F

F.d. 13449

Guest
Sv: Vill byta husbil redan!

Tycker det är intressant att höra att många gärna vill byta ganska snart.
Hade varit intressant att veta vad det är som ni saknar i era nuvarande bilar.
Förstår att det är olika beroende på situationen i familjen, men alltid kul att höra vad det är som saknas!

Gert och Helen

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9489
Medlemskap
2025

Vi vill ha större köksdel, gärna vinkelkök, med lite större avställningsplats. Önskar ett separat duschrum/toa. Gärna en större sittgrupp med bekvämare stolar. Långbäddad husbil har vi redan.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jaja Skoogis der traff du hovedforskjellen mellom Arto og flair :D
Flair har i alle år hatt eget rom for dusch - med et lite unntak Flair Life 1996 - 1998.
Også kjøket har tradisjonellt vært litt romsligere i Flair enn i Arto. For oss som kjøpte en Flair i 2000 ble det problematisk å finne en husbil som passet oss når vi fant at vi ville ha enkeltbeddor uten å kjøpe en ny Flair - vi sammenlignet hele tiden med den vi allt hadde. I 2008 fikk vi et bra tillbud på en Flair som stod i utstillingen på fabrikken i Polch. Så 8 år med en Flair 6700 iLTA årgang 1999, nå har vi en flair 8000 iCEB årgang 2008.

Vi har ingen planer om å bytte husbil!!

J

Jimbo

Guest

Knut. Vad är det för inre takhöjd i Flairen likt den du har?

Många nyare bilar envisas med att ha 195 cm vilket ställer till med bekymmer för mig då jag är 194 cm lång.

Frankian vi hade mätte 215 cm i inre takhöjd. Tyvärr så har även Frankia börjat bygga sina bilar med 195 cm =(

J

Jimbo

Guest

Vi vill ha större köksdel, gärna vinkelkök, med lite större avställningsplats. Önskar ett separat duschrum/toa. Gärna en större sittgrupp med bekvämare stolar. Långbäddad husbil har vi redan.

Frankia I840 GD med långbäddar?

Stor sittgrupp, Stort vinkelkök, separat toa och dusch med vägg som kan svängas så du får ett "premium badrum".

Bara ett tips om ni inte har tittat på den. Visst, den är lång men skall man ha rejäla bo-utrymmen i en bil med långbäddar måste man upp i storlek. Med mina mått sett.

Min nästa bil skall inte vara mindre utrymmesmässigt än Frankian iaf.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jimbo, jeg er ikke helt sikker på hvor mye over 2 meter det er. Mener det er 215, det er noe enkelte klager over er at øverste hylle i skapene er for høyt oppe - 190 over golvet for øverste hylle og 175 for nederste hylle i overskapene. Passer meg bra selv om jeg må opp på tå for å nå innerst på øverste hylle.

Eneste sted det kan bli litt lavt er under frontsengen på de bilene hvor en har dette (som jeg har) undersiden er på 170 over golvet. For deg ville det hjelpe bra at kanten på sengen er polstret :D:D

Du er foresten like lang som sjefen der jeg har kjøpt min Flair, han må og opp på tå for å se inn på øverste hylle.

elliot easy

HBK Medlem
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2025

Kanske har vi rekordet på att byta husbil,,, vad vet jag? 3st!!!! på mindre än ett år:wideeyed: Man hittar ju alltid något annat som man vill ha ju! Nåja 3:e bilen skall ju bli rätt enligt utsago,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Jag får blunda på mässan:twitcy::twitcy:

Toppen