• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilket märke har detta?????

Fröken Grön

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
33259
Medlemskap
2024
Jag är helt "grön" inom husbilsvärlden och behöver hjälp av er kunniga medlemmar . Söker en bil med stor lastkapacitet och stort garage . Gärna 2 enkelsängar . Har ni tips till mej ? . Jag är helt vilse här
Har körkort före 96 ... väldigt tacksam om ni kan gå in i tänkeboxen och hjälpa mej ..
 

Fröken Grön

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
33259
Medlemskap
2024
Tack för svar . Ja det hoppas jag . Har flera andra önskemål men förstått att den perfekta husbilen inte finns så måste visst prioritera men Ett är säkert på Att detta men lastvikt är betydande för oss. . tack För filmerna
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.247
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Tack för svar . Ja det hoppas jag . Har flera andra önskemål men förstått att den perfekta husbilen inte finns så måste visst prioritera men Ett är säkert på Att detta men lastvikt är betydande för oss. . tack För filmerna
Hur mycket lastvikt behöver du, inklusive passagerare?
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
422
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Angiven vikt och verklig vikt skiljer sig ofta. Många bilar har inte utrustning med i den angivna vikten, till exempel markisen.
Kontrollväg för säkerhets skull.
 

Fröken Grön

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
33259
Medlemskap
2024
Jodå det ska jag . Därför är jag lite noga med att jag ska köpa en bil med hög last kapacitet.. så det finns marginaler åt det hållet
 

Sundgren

HBK Medlem
Inlägg
126
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2024
Leta efter en bil med ” höga långbäddar” då de ofta har stort garage.
Har själv en McLouis med detta. Totalvikt 4400kg vilket ger mig en lastvikt på ca 700kg utöver vanliga saker som är med.
Dessa bilar finns både som halvintegrerade (MC4) och helintegrerade (Nevis). För en prisnivå på 600K får du en hyfsat ny sådan från 2015-2017 är en gissning
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.247
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Mitt tips är denna bil:
1645802152073.png
Lastvikten på dessa bilar är felaktigt angiven, det finns ca ytterligare 1000 kg att tillgå.
Jag har själv haft en, som jag vägde.
På köpet får du en premiumbil med mycket god kvalitet på inredning och konstruktion.
Mycket stort garage, jag hade en 150 kubiks scooter, cykel och massa annat i garaget. (samtidigt:))

Brasklapp, du behöver väga vilken husbil som helst före köp!

Edit, husbilstypen är kanon, men detta exemplar blir jag fundersam kring.
Osåld hos Forsbergs sedan 2017-05-17!!!!
 
Senast ändrad:

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Undrar om denna bil gick som uthyresbil under förra, för-förra ägarna, Eljas? Hur som helst så står det i fordonsregistret, totalvikt 6000 kg vilket inte ger mycket lastvikt.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.247
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Undrar om denna bil gick som uthyresbil under förra, för-förra ägarna, Eljas? Hur som helst så står det i fordonsregistret, totalvikt 6000 kg vilket inte ger mycket lastvikt.
Lastvikten på dessa bilar är felaktigt angiven, det finns ca ytterligare 1000 kg att tillgå.
Jag har själv haft en, som jag vägde.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.247
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag såg att vår FD Flair också var till salu 2020 hos Forsbergs i Borlänge.
Mailade säljaren om detta med vikten, han tackade så mycket.
Den husbilen blev såld, med tvärbädd.
Tvärbädd lär vara mycket mer svårsålt än långbäddar. Trots detta, är denna bil kvar. Det är min poäng.
Aha, så tjänstevikten ska vara 4,5 ton.
Det som betyder något är vad vågen visar.
Väg tilltänkt husbil!
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.268
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vi reserverar oss mot eventuella felskrivningar. Står det ju :D

Det är ingen felskrivning från Forsbergs, enligt mig är det fel i bilregistret.
Ok ja då är det ju en helt annan sak men som du så vist påtalat tidigare så gäller ju alltid vägning och inget annat. Där ser man, man ska inte försöka göra sig rolig utan torrt på fötterna ;)
 
Toppen