J Peter
HBK Medlem
Nu behöver jag goda råd om vilken typ av gasolflaska som är lämpligast för oss. Under förmiddagen har jag läst det jag hittat i saken, både här på forumet och information från leverantörer m m, men blir så förvirrad att jag inte kommer till någon vettig slutsats.
Det som från början gjorde att funderingarna uppstod var att jag i någon tråd här (minns inte vilken) läste, att kompositflaskor inte "levererade" någon gasol vid temperaturer under 0 grader.
Förutsättningarna är i stort sett följande:
1. Vi använder husbilen året runt och oberoende av yttertemperaturer.
2. Bilen är alltid uppvärmd. Ställer den på omkring 12 grader när vi inte använder den.
3. Lastvikten är inte något avgörande problem. Anledningen till att jag bytte till PC10r i stället för P11r var mer lastkapaciteten hos mig själv (omskrivning för bekvämlighet).
Vilken typ av gasolflaska är lämpligast för oss? Bör jag byta tillbaka till P11:0r?
// J Peter
Det som från början gjorde att funderingarna uppstod var att jag i någon tråd här (minns inte vilken) läste, att kompositflaskor inte "levererade" någon gasol vid temperaturer under 0 grader.
Förutsättningarna är i stort sett följande:
1. Vi använder husbilen året runt och oberoende av yttertemperaturer.
2. Bilen är alltid uppvärmd. Ställer den på omkring 12 grader när vi inte använder den.
3. Lastvikten är inte något avgörande problem. Anledningen till att jag bytte till PC10r i stället för P11r var mer lastkapaciteten hos mig själv (omskrivning för bekvämlighet).
Vilken typ av gasolflaska är lämpligast för oss? Bör jag byta tillbaka till P11:0r?
// J Peter