• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Omröstning Vilken navigatorapp eller navigator använder du på dina husbilsresor?

Vilken navigatorapp eller navigator använder du på dina husbilsresor?

  • Apple Maps

    Röster: 12 2,6%
  • CoPilot

    Röster: 36 7,9%
  • Garmin

    Röster: 214 47,0%
  • Google maps

    Röster: 167 36,7%
  • Here We Go

    Röster: 18 4,0%
  • iGO

    Röster: 49 10,8%
  • Kenwood

    Röster: 17 3,7%
  • Locus Map

    Röster: 11 2,4%
  • Maps.me

    Röster: 10 2,2%
  • Pioneer

    Röster: 7 1,5%
  • Sygic

    Röster: 73 16,0%
  • TomTom (navigatorn)

    Röster: 50 11,0%
  • TomTom Go (app)

    Röster: 11 2,4%
  • Waze

    Röster: 42 9,2%
  • Jag använder en annan navigator/navigatorapp och skriver i tråden vilken jag använder

    Röster: 14 3,1%

  • Totalt antal röstande
    455
  • Omröstning stängd .
F

F.d. 14324

Guest
Vi i maskinrummet är nyfikna på vad ni använder för gps eller navigeringasappar när ni reser med husbilen.
Det frågan gäller är de appar eller gps:er som ni använder under körning och ger er köranvisningar till destinationen.
Denna omröstning innefattar inte de appar, program, kartböcker, kompass eller dylikt som ni använder för reseplanering eller något annat, denna fråga gäller enbart de gps:er eller appar som talar om för er när ni ska svänga och sånt.

Använder du fler än en? bocka för de du normalt sett använder.
 

kuaiLi

FD HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27671
Medlemskap
2021
Vi i maskinrummet är nyfikna på vad ni använder för gps eller navigeringasappar när ni reser med husbilen.
Det frågan gäller är de appar eller gps:er som ni använder under körning och ger er köranvisningar till destinationen.
Om det bara står ett märkesnamn är det då den senaste modellen eller spelar det ingen roll, de har ju förändrats en hel del efter sexton-sjutton nya modeller? :msn_hot:
 
F

F.d. 14324

Guest
Om det bara står ett märkesnamn är det då den senaste modellen eller spelar det ingen roll
Det spelar ingen roll, det är bara att rösta. :)
Syftet med denna omröstning är inte att ta reda på om ni använder senaste modellerna av vad ni nu använder.
Däremot så behöver vi ibland veta vad ni använder för prylar för att kunna ta så bra beslut som möjligt när det gäller utvecklingen av HBK Husbilsplatser.
 

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Android Auto sedan 3 år. Mobil kopplad till en Kenwood DMX7017 DAB. Google Maps fungerar riktigt bra, ser köbildningar i realtid, fartkameror, aktuella hastighetsbegränsningar. Med röststyrningen kan jag göra avstickare till närmaste matställe/mack/köpcentrum mm. Kan även fråga om vädret på destinationen och senaste nytt.
 

Stig Lifvendahl

HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Lerum
HBK-Nr
25073
Medlemskap
2024
Vi i maskinrummet är nyfikna på vad ni använder för gps eller navigeringasappar när ni reser med husbilen.
Det frågan gäller är de appar eller gps:er som ni använder under körning och ger er köranvisningar till destinationen.
Denna omröstning innefattar inte de appar, program, kartböcker, kompass eller dylikt som ni använder för reseplanering eller något annat, denna fråga gäller enbart de gps:er eller appar som talar om för er när ni ska svänga och sånt.

Använder du fler än en? bocka för de du normalt sett använder.
Alpine och garmin
 
Senast ändrad:

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Saknar ViaMichelin Route i listan! Är den så okänd? Den är inte vår "förste" navigator!
Men jag använder den rätt ofta för att den stämmer överens med ViaMichelin planeringsverktyget som jag alltid använder vid grovplaneringen.
Som navigator är den bättre än många andra och har alltid aktuella uppdateringar.
Nackdelen är dock att man inte kan ange koordinatpositioner.
Utanför EU-länderna är den liksom GoogleMaps aktuellt uppdaterad, där de flesta "andra/populära" inte hänger med alls, t.ex. Bosnien, Montenegro, Albanien, Serbien, Nordmacedonien.
Å. a. s. krävs det att man har tillgång till internet, vilket jag alltid har av flera andra anledningar.
Julian
 

Itineo

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
11244
Medlemskap
2024
Vi i maskinrummet är nyfikna på vad ni använder för gps eller navigeringasappar när ni reser med husbilen.
Det frågan gäller är de appar eller gps:er som ni använder under körning och ger er köranvisningar till destinationen.
Denna omröstning innefattar inte de appar, program, kartböcker, kompass eller dylikt som ni använder för reseplanering eller något annat, denna fråga gäller enbart de gps:er eller appar som talar om för er när ni ska svänga och sånt.

Använder du fler än en? bocka för de du normalt sett använder.
Vi har också en fast installerad Alphine
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag använder fortfarande Microsoft Autoroute på en liten PC monterad till vänster om ratten. Fungerar utmärkt, lätt att tända respektive släcka POI från listor med olika sevärdheter, enkelt att ändra skalan med hjulet på en mus, dessutom oberoende av tillgång på nät (ni som åkt i UK eller norska fjällvärlden vet hur dålig täckning det ofta är).

Ibland händer det dock att jag är ute och kör i terrängen enligt AR men bara när det byggts nya vägar. Inget större problem eftersom det sällan är nya vägar som är åtskilliga mil utan efter några km eller ett par mil brukar vi vara tillbaka på gamla vägar igen.

Värre är det att många listor med sevärdheter inte är gjorda för GPX eller vanligt tabellformat som Excell vilka går att importera till AR.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Snooper S 6400 GPS är våran huvudnavigator. Denna kompletteras vid behov med naviappar: Copilot, eller Navigon. Tidigare har vi använt även gammal navigator Garmin 760.
 
Toppen