• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken karta är installerad?

H

hianders

Guest
Hej!
Efter 2 år och 10 månaders användning skickade jag in vår Garmin Nüvi 300 till Sportmanship för service. Av/På-knappen hade börjat konstra sig och tillbaka kommer det en helt ny navigator av samma modell. Mycket bra eftersom jag gillar 300:an, den har allt jag behöver.
Men......hur kan jag se vilken version av karta som är installerad? Någon som vet hur man gör?

Så en följdfråga, om jag vill göra en kartuppdatering var/hur köper jag den enklast/billigast? Behöver bara nordenkartan.

Hasse A
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Vilken karta är installerad?

Jag har en Garmin Nüvi 360 som efter 20 månader började spöka(inte hitta norr eller söder).Lämnade den på service men fick tillbaks en ny med uppgift om att det var det nya kartprogrammet instalerat.
Detta var i Juni 2008.Nyare kartprogram tror jag inte finns.Bäst är nog att ringa Sportmanship och fråga. God fortsättning.Anders.
 

Elisabeth & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
161
Kommun
Finspång
HBK-Nr
2425
Medlemskap
2024
Sv: Vilken karta är installerad?

Hej

Gå in under verktyg tryck på inställningar bläddra ned till karta och gå in där. Längst ner finns en knapp kartinfo, där står vilka kartor som är installerade.

City Navigator Europe NT 2009 som är den senaste kartuppdateringen finns att köpa t.ex här som nedladdningsbar datafil.

God fortsättning Lennart
 
Senast ändrad:

Kastanj

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2024
Sv: Vilken karta är installerad?

Hej Hasse A!

god fortsättning. Kolla denna adress www.skovdenatur.se där köpte jag min senaste karta ocg dom var billigast av dom jag kollade. lycka till.

Kastanj.
 
H

hianders

Guest
Sv: Vilken karta är installerad?

Tack för hjälpen, det var C. N. NT 2008 Nordic. Den räcker ett tag.

Hasse
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilken karta är installerad?

Det är dåligt av Garmin att inte lägga i den senaste kartan Europe NT 2009 som redan den är ett halvår gammal. Den nya kartan finns att hämta på div fildelarsidor.
 
Toppen