• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken blåsning

Nissagubben

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
32566
Medlemskap
2024
Hej gott folk.

Vilken blåsning jag åkte på. :(

Hittade en annons på blocket om en husbil med långbäddar i bra skick. Åkte och tittade på den och den såg jättefin ut.
Lämnade vår gamla i inbyte. Säljaren tittade på fuktmätningen vi hade fått gjort och frågade om det bara var detta pappret. På testet han hade gjort var det flera sidor och godkänt resultat sade han. Tyvärr frågade jag inte om det protokollet då. Vi kom glada i hågen hem med vår nya fina husbil och någon vecka senare iväg på övernattning. Det regnade ganska bra och efter ett tag märkte vi att det droppade vatten från en taklucka. Jä...la skit. Gick igenom papperen vi fått ett helt hemarkiv med instruktionsböcker och div, men ingen fukttest. Ringde säljaren, inget svar skrev sms och mail, inget svar. Jaja tänkte jag och körde till verkstad och fick bytt 2 takluckor. Bad dem även att göra fukttest som visade fukt kring bodels dörren och i garage. Försökt upprepade gånger få fatt i säljaren utan resultat. Kom på att det satt en bricka på nyckelknippan från Svea husbilar så jag ringde dem och fick reda på att den såldes av dem som gds bil på grund av fukt. Så denna säljaren gjorde sig en bra hacka där. Kollar man firmanamnet finns den inte på allabolag. Så det var bara att bita i det sura äpplet och börja riva :( blir en del jobb.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Ja som Magnus skrev köpte jag den av han som köpt den på Svea husbilar.
Kan vi få namnet här! Det vore trevligt att få kontakta denne...! :cool: Jag kanske också vill köpa något GDS objekt! OBS! Detta är inte ett GDPR eller förtalsproblem. Det här handlar enbart om att berätta vem man handlat av! Det är absolut helt ok! Det kan jag tänka mig att den aktuelle handlaren dessutom har gjort sig förtjänt av! Lägg märke till att mitt inlägg inte präglas av hämnd, utan enbart av ren människokärlek!
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Nissagubben

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
32566
Medlemskap
2024
Slå in Regnummer på
så ser du lite historik på tidigare ägare och om det är den bil som var på Blocket så är det ju ett AB som var tidigare ägare så då kan det vara ide att bråka lite om du känner för det.
Tack :) men det var inte det företaget jag köpte bilen av. Det heter Mariestads b........ Jag antar att man inte bör skriva hela företagsnamnet här. Men det är samma bil.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Tack :) men det var inte det företaget jag köpte bilen av. Det heter Mariestads b........ Jag antar att man inte bör skriva hela företagsnamnet här. Men det är samma bil.
Skriv gärna ut hela företagsnamnet här! Du har rätt att recensera vilket företag du vill. Vi får inte bli så jävla ängsliga att vi inte vågar recensera fakta. Det här handlar inte om förtal eller GDPR, det här är sådant vi som konsumenter ska informera varandra om. Det här är helt enkelt konsumentkraft! Låt inte de här lurendrejarna få övertaget! Rent juridiskt har du all rätt i världen! Hoppas och tror att HBK är på konsumenternas sida!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.142
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Om firman inte är registrerad.... Då tycker jag att du skall kontakta skattemyndigheten och berätta om "firman" .... Och även moms enheten, för man kan ju undra hur de har gjort med momsen...

Lycka till....
 
Senast ändrad:

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Utan att vara elak så bör man ju kolla upp grunderna på företaget man köper från innan man betalar något.
Det går ju ganska fort att googla på.

En kompis gjorde en liknande affär och fick inte tag på företaget vid garantianspråk.
Vid lite googlande fanns det inget org.nummer eller f-skatt och personen som stod som ägare ägde 800st fordon och hade ett gäng domar....
Lätt att vara efterklok....
 

chaus&son

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2024
Går det inte att köra tillbaka dit där du köpte husbilen? Dom har väl inte hunnit flytta för en husbils skull.
 
Toppen