• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken är bäst att handla av?

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Det avgörs väl med var man sätter ribban, det finns husbilar i alla prisklasser? :rolleyes:

Jo, det är klart, men vi vill ha nästan nytt, max 1000mil, Euro5 motor. Max 400' för en 2012'a (vilket inte är några problem, i höst är det dags :))

Peter :)

F

F.d. 30135

Guest

Har oxå gjort affär med Uppsala bilforum å är Mycke nöjd.
Smidigt jobbande å bra bemötande helt klart !
Å glöm inte när ni handlar att de finns inga dumma frågor, utan bara dumt att inte våga fråga ;)

Trevlig sommar på er !

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jo, det är klart, men vi vill ha nästan nytt, max 1000mil, Euro5 motor. Max 400' för en 2012'a (vilket inte är några problem, i höst är det dags :))

Peter :)

Men då skall man ju inte säga att det är ett måste, det handlar ju mera om att aptiten är större än plånboken? :rolleyes:

tombyske

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2727
Medlemskap
2024

Märkligt att jag blir först som rekommenderar BilochHusbil i Eskiltuna? Helt underbart engagemang! Både på plats i Eskiltuna men även på distans, en ny husbil är aldrig riktigt färdig. Roade mig med att granska bilar på Nolia i Umeå, trotts deras egna "fixare" på plats hittade jag flera detaljer som borde åtgärdats! Från spruckna lister, av för hårt åtdragna skruvar, till lösa beslag och dörrlås. Detta på en STOR visning!
Trevlig sommar //2727

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Har inte sett Forsbergs i Hyssna i denna tråd. Varför? Vi har köpt 4 bilar av dem och det är verkligen en toppenfirma att handla av. Med toppenfirma menar jag inte bara själva köpet utan även uppföljningen efter köpet och detta i flera år efter leverans. Tror att deras åtagande gällande service aldrig upphör efter ett köp.
Toppen butik som verkligen ger bra rabatter oavsett vad man köper.
Det ska mycket till att vi ska söka nästa bil någon annanstan än hos Forsbergs.

Anne-Louise o Johnny

WIRADO

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023

har gjort ett antal affärer med Forsberg:s.Numera IKEA ägt.De har nu två ställen i SE.där de säljer.Kommer att öppna fler löpande inom kort.Har ett utalat mål att bli STÖRST.Har alltid blivit väl behandlad i Hyssna.Garantireklamationer har de tagit hand om långt efter tidens utgång etc.All heder åt ett sådant företag

F

F.d. 2297

Guest

Vi köpte e3n gammal husbil Hymer 88 av Dags husvagnar i Norrköping, när vi fyllde på vatten i vv beredaren läckte den men dags ordna en ny utan diskssion har även köpt husvagnar där utan problem

F

F.d. 26625

Guest

Bäst är att köpa privat ex på blocket vi tappade 20 000 på sex år på våran förra bil sen köpte vi en på blocket på hösten har varit kanon i 4 år.

F

F.d. 665

Guest

All heder åt Forsbergs fritidscenter i hyssna, köpt 2vagnar & nu inne på vår 2:à husbil därifrån. Finns inget att klaga på å dom rekommenderar jag oerhört starkt. De har även öppnat i Bjuv & i Stockholm.

F

F.d. 25494

Guest

Själv har jag köpt 2 husbilar från Birsta Husbil i Sundsvall.
Jag kan verkligen rekommendera denna firma - väldigt bra bemötande och bra service.
Inget "knussel" och snack, allt löser sig...:yes:

M v h/ Janne

F

F.d. 665

Guest

All heder åt Forsbergs fritidscenter i hyssna, köpt 2vagnar & nu inne på vår 2:à husbil därifrån. Finns inget att klaga på å dom rekommenderar jag oerhört starkt. De har även öppnat i Bjuv & i Stockholm.

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021

Hej! Har köpt 2 husbilar hos Husvagns Svensson i Lidköping och är mycket nöjd.
Mvh Frank

Country

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2025

Jag började ju den här tråden..;)

men nu har vi bytt husbil och husbils försäljare

Vi köpte nu våran Kabe hos Nibo Caravan Bollnäs för en månad sedan ca

För det första letade vi husbilar på närmare håll nu
för det är sååå jobbigt alla resor om det är fel under garantitiden.

Och vi har bara hittat mindre små fel på denna husbil
än när vi köpt våra 3 andra husbilar i Mantorp.

(för det är väl alltid nått fel på beg husbilar..?
eller är det bara vi som haft otur jämt:rolleyes:

Vi har nyss bytt främre avgasningssystem på Kaben här hemma idag
men Nibo Caravan betalar detta:)

Country/Wanja

Willy

FD HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
164
Medlemskap
2023

Kan bara hålla med Anne-Louise o Johnny,
när det gäller Forsbergs Fritidscenter. De ska ha högt betyg!
/Marianne o Willy

F

F.d. 10237

Guest

Roligt att höra att dom har bättrat sig och förstår att man måste ställa upp och hjälpa kunden med problem. När ja g köpte Eura av dem var dom inte alls intresserade av lösa problem som uppstod, så jag lovade att aldrig att ha med det företaget att göra.

Toppen