• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viktig information från Läkemedelsverket

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Fakta finns hos EMA:


Effektiviteten av AZ's vaccin är enligt nuvarande kunskap endast 60%. I praktiken 50/50, och det har man ingen glädja av. Tyvärr har AZ klantat sig flera gånger i sina tester. Vi får vänta och se, men riktigt vi gamla husbilsfolk ska inte ta detta vaccin för tillfället i alla fall.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Den nya gränsen för fas 2, 65 år, är med all sannolikhet satt för att AZ:s vaccin inte rekommenderas för de över 65. Dessutom finns inga möjligheter att välja vaccin. Man får ta det som regionen ger en.

MVH
Hans
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
"efter vaccinet" innebär att personen avlidit efter att ha vaccinerats. Det innebär inte att dödsorsaken var vaccinet.

Egentligen ett märkligt sätt att formulera en information..... Nu undrar man ju vad fick de 550 sina biverkningar ifrån...Eller hade de 55 döda fått 550 biverkningar ..
Konstig text formuleringen  :rolleyes::twitcy:


Igår sa en kvinna faktiskt det på FHMs presskonferens kl 14 att det var 55 dödsfall efter vaccinet och att det har 550 biverkningar!!!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Igår sa en kvinna faktiskt det på FHMs presskonferens kl 14 att det var 55 dödsfall efter vaccinet och att det har 550 biverkningar!!!
Stämmer, kollade upp gårdagens pressträff och en reporter från DN frågade Anders Tegnell om de 55 dödsfallen, Tegnell som såg lite förvånad ut svarade bara,— det får du fråga Läkemedelsverket om. Sen blev det tyst om den saken......

På Läkemedelsverkets hemsida är informationen fortsatt identisk med den jag la in i inlägg nr 33 igår i den här tråden. Alltså inga bekräftade dödsfall på grund av vaccinet....... tack och lov!

Tommy
 
F

F.d. 58689

Guest
Egentligen ett märkligt sätt att formulera en information..... Nu undrar man ju vad fick de 550 sina biverkningar ifrån...Eller hade de 55 döda fått 550 biverkningar ..
Konstig text formuleringen 


Igår sa en kvinna faktiskt det på FHMs presskonferens kl 14 att det var 55 dödsfall efter vaccinet och att det har 550 biverkningar!!!
Tja, då var det fredag kväll igen och en del verkar inte ha något bättre för sig än att "märka ord", istället för att läsa tidigare inlägg ordentligt! :twitcy:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tja, då var det fredag kväll igen och en del verkar inte ha något bättre för sig än att "märka ord", istället för att läsa tidigare inlägg ordentligt! :twitcy:

Men Cre8iv är det inte lättare att formulera en text så de som läser texten förstår innebörden :rolleyes:
Då slipper man ju en massa kommentarer.... Att argumentera mot.:rolleyes: och en lugn fredagskväll utan att reta sig på andra :bye:
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Stämmer, kollade upp gårdagens pressträff och en reporter från DN frågade Anders Tegnell om de 55 dödsfallen, Tegnell som såg lite förvånad ut svarade bara,— det får du fråga Läkemedelsverket om. Sen blev det tyst om den saken......

På Läkemedelsverkets hemsida är informationen fortsatt identisk med den jag la in i inlägg nr 33 igår i den här tråden. Alltså inga bekräftade dödsfall på grund av vaccinet....... tack och lov!

Tommy
Folkhälsomyndigheten backar efter kritik: Illegala migranter går inte före i vaccinationskön
 
Senast redigerad av en moderator:

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.549
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Igår sa en kvinna faktiskt det på FHMs presskonferens kl 14 att det var 55 dödsfall efter vaccinet och att det har 550 biverkningar!!!
Svenska språket är svårt. Som jag tolkar detta du skriver, så har 55 dött efter att de fått vaccinet men det säger inget om vad dödsorsaken är.

De 550 biverkningarna hänvisar till "det" som i sin tur hänvisar till vaccinet. Alltså står det att vaccinet har 550 biverkningar vilket jag tycker verkar väldigt högt och har svårt att tro på.

Frågan är vad de egentligen menade.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Alla biverkningar rapporteras och utreds sedan. Av rapporterade biverkningar är väldigt många av typen: litet svullen vid injektionsstället, stelhet i muskeln där injektionen gjordes etc. Statistik finns hos Läkemedelsverket på deras web.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Svenska språket är svårt. Som jag tolkar detta du skriver, så har 55 dött efter att de fått vaccinet men det säger inget om vad dödsorsaken är.

De 550 biverkningarna hänvisar till "det" som i sin tur hänvisar till vaccinet. Alltså står det att vaccinet har 550 biverkningar vilket jag tycker verkar väldigt högt och har svårt att tro på.

Frågan är vad de egentligen menade.
Som biverkningar räknas också att man kan bli lite öm efter sprutan. Och 550 stycken som fått något sådant eller upp till allergisk reaktion mm är kanske inte så många av över 200.000 vaccinerade.
 

redtop2

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
25674
Medlemskap
2024
Nytt hopp? Lägg Niclosamide på minnet. Gammalt känt medel mot binnikemask, och som i försök visat sig döda coronavirus. Tillföres lungorna med hjälp av inhalator och nässpray. Dock inte tillgängligt på marknaden förrän nästa år. Källa dansk TV-avis i kväll. Artikel kommer i Lancet
 
Toppen