• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

VIKING HUSBILAR

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Fordonsuppgifter är offentliga uppgifter, inget hemligt utan bara att söka det man vill ha reda på. Direktreklam till de som äger en viss typ av fordon används dagligen av företag som vill sälja sina tjänster till just de personer som har dessa fordon.
Visst går det att köpa uppgifterna, men det är ju en annan sak att samla ihop en grupp fordonsägares registreringsnummer, vilket ju i det närmaste är det samma som deras personuppgifter, och lägga ut det på ett forum.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Fordonsuppgifter är offentliga uppgifter, inget hemligt utan bara att söka det man vill ha reda på. Direktreklam till de som äger en viss typ av fordon används dagligen av företag som vill sälja sina tjänster till just de personer som har dessa fordon.
Nu gäller det inte i första hand fordonsuppgifter, utan personuppgifter. Det handlar inte heller om hur du får tillgång till uppgifter, det handlar om hur du förvaltar eller för dem vidare. När det gäller sökbara personuppgifter, som ex regnummer, är GDPR väldigt tydlig.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
OK då förstår jag hur du menar, jag har ju även hänvisat till hur man får den info som du har köpt. Att du skulle skriva ut personuppgifter här på forumet har heller aldrig varit på tal utan jag kom med idén om att du skulle kontakta TS (TrådSkaparen) via pm om hur du fick tag på de uppgifter han så ivrigt sökte. Nu finns det hur som helst hänvisningar hur han ska göra och vill han betala för att få uppgifterna till de 8 som finns så är det upp till honom.

Jag anser att härmed så behöver jag inte lägga mig i tråden längre och kommer heller inte kommentera fler inlägg. Ha en god natt säger han som har en alldeles upp och nervänd dygnsrytm i midnattssolen, tack och lov så vänder nu.
Go´natt Blaser. Du är en god kraft. Ibland skitjobbig, men god! :cool::msn_heart:

MAN.CITY

HBK Medlem
Kommun
Orsa
HBK-Nr
38790
Medlemskap
2025
Hej & God Morgon!
Lystring: VIKING ägare
Vi är ett par personer som har träffats, och har utbytt erfarenheter, vad gäller VIKING HUSBILAR.
Mitt förslag är att vi, VIKING ägare bildar en KLUBB, för "framtida segrar"
Snälla; Ni som äger en VIKING Husbil....Hör av Er!
VIKING -
Varför överhuvudtaget lägga sig i diskussionen, hur kan man få tag på GDPRskyddad information i "förtroende"?
Vänligen, utveckla på en akademisk nivå!?
Fast hittills har ju 25 procent visat intresse ! ! Minst !
Fast! Funkar Toyotan?

MAN.CITY

HBK Medlem
Kommun
Orsa
HBK-Nr
38790
Medlemskap
2025
Hej Hans! Frågan gick iväg till dig av misstag. Är sällan ute på det här forumet, så jag är inte riktigt haj på hur det funkar alla gånger. Frågan var tänkt till den andra personen som svarade på Viking klubb inlägget som jag la ut i sensomras.
För övrigt så har jag kollat upp vad gäller VIKING dekalerna, dock inte så lätt som jag trodde. Jag vill ju ha logotypen på Vikingaskeppet i fronten. Originalet som jag har på papper är för liten och hittar inte heller något större original på nätet. Dessutom så måste den i så fall göras om till ett speciellt bildfil/format.
Så jag låter det vara så länge.

Ha det!
Hälsningar
Janne

H & M

HBK Medlem
Kommun
Munkedal
HBK-Nr
39298
Medlemskap
2025
Hej Hans! Frågan gick iväg till dig av misstag. Är sällan ute på det här forumet, så jag är inte riktigt haj på hur det funkar alla gånger. Frågan var tänkt till den andra personen som svarade på Viking klubb inlägget som jag la ut i sensomras.
För övrigt så har jag kollat upp vad gäller VIKING dekalerna, dock inte så lätt som jag trodde. Jag vill ju ha logotypen på Vikingaskeppet i fronten. Originalet som jag har på papper är för liten och hittar inte heller något större original på nätet. Dessutom så måste den i så fall göras om till ett speciellt bildfil/format.
Så jag låter det vara så länge.

Ha det!
Hälsningar
Janne
Hej! Ja jag känner likadant när jag gör något här. Blir det rätt eller inte. Om du är intresserad så kan jag försöka hitta firman här i Munkedal som tydligen håller på med dekaler. Kan ju prata med dom om dom har möjlighet att hjälpa. Får väl höra vad det kostar ochså.

Ha det du med!
Mvh
Hans

Toppen