• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VIKING HUSBILAR

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
12.161
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Fordonsuppgifter är offentliga uppgifter, inget hemligt utan bara att söka det man vill ha reda på. Direktreklam till de som äger en viss typ av fordon används dagligen av företag som vill sälja sina tjänster till just de personer som har dessa fordon.
Visst går det att köpa uppgifterna, men det är ju en annan sak att samla ihop en grupp fordonsägares registreringsnummer, vilket ju i det närmaste är det samma som deras personuppgifter, och lägga ut det på ett forum.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.338
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Fordonsuppgifter är offentliga uppgifter, inget hemligt utan bara att söka det man vill ha reda på. Direktreklam till de som äger en viss typ av fordon används dagligen av företag som vill sälja sina tjänster till just de personer som har dessa fordon.
Nu gäller det inte i första hand fordonsuppgifter, utan personuppgifter. Det handlar inte heller om hur du får tillgång till uppgifter, det handlar om hur du förvaltar eller för dem vidare. När det gäller sökbara personuppgifter, som ex regnummer, är GDPR väldigt tydlig.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.338
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
OK då förstår jag hur du menar, jag har ju även hänvisat till hur man får den info som du har köpt. Att du skulle skriva ut personuppgifter här på forumet har heller aldrig varit på tal utan jag kom med idén om att du skulle kontakta TS (TrådSkaparen) via pm om hur du fick tag på de uppgifter han så ivrigt sökte. Nu finns det hur som helst hänvisningar hur han ska göra och vill han betala för att få uppgifterna till de 8 som finns så är det upp till honom.

Jag anser att härmed så behöver jag inte lägga mig i tråden längre och kommer heller inte kommentera fler inlägg. Ha en god natt säger han som har en alldeles upp och nervänd dygnsrytm i midnattssolen, tack och lov så vänder nu.
Go´natt Blaser. Du är en god kraft. Ibland skitjobbig, men god! :cool::msn_heart:
 
Toppen