• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viber - gratis samtal och sms

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Ring och sms:a vem som helst, var som helst.

Det är dags att slå ett slag för Viber igen, ladda ned appen till din iPhone- eller Androidtelefon.

Funkar även på iPad som egentligen inte är en telefon.

Viber använder de befintliga kontakterna, du ser genast vilka av kontakterna som redan har installerat Viber.
Till dem ringer och sms:ar du gratis, till övriga blir det ett vanligt samtal.

När du väl installerat appen funkar den i bakgrunden till skillnad mot Skype som måste startas varje gång. Appen är gratis!

Så här funkar den: Viber for Android - Free calls and text messages - YouTube
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Viber - gratis samtal och sms

Även för iPad skriver du? Men i demon sägs inget om detta?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber - gratis samtal och sms

Nej, men det funkar bra!

Du måste först sätta in iPadens simkort i en vanlig mobil för att få sms-koden. Sedan flyttar du över simkortet till iPaden.

PS! Det går bara att ringa Vibernummer med iPaden, inga vanliga samtal!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Viber - gratis samtal och sms

Knarre
Har du testat Hey Tell?
Iofs ingen revolutionerande app men ganska kul.
Funkar ungefär som en komradio, envägskommunikation.
Jag använder den i bilen ibland, eftersom jag givetvis inte sms:ar där, när man vill få fram ett kort meddelande som inte behöver svar. Även den är gratis att använda.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.503
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Viber - gratis samtal och sms

Hej
försökte ladda nerd Viber, men har glömt Gmails kod..hur byter man det i en Samsung.
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Viber - gratis samtal och sms

Hej
När någon frågar om maten smakar och man svarar "intressant" då betyder det inget varken bra eller dåligt. (Gäller väl bara i Tyskland)Är det samma med appen?

Du som håller på med alla dessa appar kan väl tala om (bara för mej) vilken du tycker är bäst.
Jag är novis inom detta område!
Köpte mej en Samsung Galaxy förra veckan!
Klas
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber - gratis samtal och sms

Hej
När någon frågar om maten smakar och man svarar "intressant" då betyder det inget varken bra eller dåligt. (Gäller väl bara i Tyskland)Är det samma med appen?

Du som håller på med alla dessa appar kan väl tala om (bara för mej) vilken du tycker är bäst.
Jag är novis inom detta område!
Köpte mej en Samsung Galaxy förra veckan!
Klas

Jag svarade intressant pga att jag inte hunnit testa. Nu har jag använt appen någon timme och tycker att den är riktigt bra. En ersättare till sms och mycket enklare och snabbare.

Tack Gomer!

Det är svårt att rangordna alla ca 400 appar som jag har provat men förutom iGo för navigering är det väl apparna som jag använder mest, väder, nyheter, TV och radio m.fl. Och Viber förstås och .......

Man får nog prova själv och prova tipsen som dyker upp på detta forum.
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Viber - gratis samtal och sms

Hej!

Nu har jag testat hey tell. Den passar mig jättebra. Men jag förstod inte debiteringen. Debiteras det data eller SMS? Är det SMS kan det rusa iväg utomlands. Gomer, Knarrevik ni har ju också prövat. Vet ni och om det är data hur mycket tar det?

Jag såg en fördel att använda den ihop med annan bil då man samtidigt kan visa positionen när man sänder så att man lätt hittar varandra.
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Viber - gratis samtal och sms

Har ärligt talat ingen koll men tror att det går över mobila bredbandet då det sagts mig att det är gratis. I så fall är det utan kostnad i Sverige.
Hur det funkar utomlands kanske vårat teknikgeni, Knarre kan tala om, eller föresten det kan han säkert ;-))))
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber - gratis samtal och sms

Jo, det är riktigt!

Utomlands kan det kosta något beroende på längden på röstmeddelandet, så det gäller att passa på när man har WiFi-uppkoppling (tex McDonalds) eller om man har ett lokalt kontantkort. Eftersom röstfilerna är små blir det inga stora kostnader om man inte pratar alltför länge.

Här hemma är det dock en riktigt bra app som jag har använt flitigt under dagen som ersättning till sms och e-post.
 
1

1922mp

Guest
Sv: Viber - gratis samtal och sms

Hej. Vi har en son som jobbar i Thailand. Vi använder oss av viber och det funkar för det mesta bra. Blir lite fördröjning och bäst funkar det när han är nära någon datauppkoppling. Passar även på att önska alla i klubben en riktig GOD JUL

Anita o Mats:santa1::santa-5-icon::santa-2-icon:
 
Toppen