• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viasat eller canal digital

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Hej

Jag har tänkt att köpa parabol till vår husbil och undrar om någon kan ge lite tips om man skall välja Viasat eller Canal Digital, Då tänker jag på ex. täckning i europa, priser etc.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Viasat eller canal digital

Beror lite på vad DU är intresserad av.
Jag som tex vill se golf har ju inte mycket att välja på - Visat GOLF. :cool:
Sen varierar ju utbudet med tiden och med olika kampanjer.
Någon kan säkert detta bättre än jag. :)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Viasat eller canal digital

Canal Digital sine svenske HD sendinger kan tas inn i hele Europa, de andre svenske programmene på begge systemer funker ikke sør for Tyskland. Det har vært endel tråder om dette emnet i sommer.
 

Toek

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
4805
Medlemskap
2024
Sv: Viasat eller canal digital

Canal Digital sine svenske HD sendinger kan tas inn i hele Europa, de andre svenske programmene på begge systemer funker ikke sør for Tyskland. Det har vært endel tråder om dette emnet i sommer.


Hej

Först skall du köpa en parabol och den behöver inte vara så stor ca 40 cm den köpte jag på Kjell co samt ett huvud ( detta fugerade så långt som till Tärnaby i alla fall) så nere på continenten bör det ej vara några problem bara att du får rikta den lite mera uppåt.
och det finns kordinater att ta ner på datan.
Jag förmodade att du har parabol hemma så då är det bara att ta med den boxen.
Viasat har fungerat bra för mig.
Men annars så kanske du tänkt köpa ett helt paket på ex Elgiganten eller något annat ställe ???
Sen är det bara att komplettera med rör och en kompass.
tommyeklof@glocalnet.net

Hälsningar

Tommy E
 

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Sv: Viasat eller canal digital

Hej!

Enligt information som jag fick från J.R Larmcenter så är det slut med Kanal Digitals täckning av Europa. P.g.a. gällande avtal har de tvingats begränsa sin täckning så de går bara en bit ner i Tyskland. Har inte kontrollerat det, men det låter logiskt.
Om du vill ha svensk TV så fins SVT World. Det är dock lite tråkigt för de sänder i princip bara eget producerat material.
J.R larmcenter är toppen, men det kostar. Bra installationer av bl.a. paraboler och fantastiskt support av ett kunnigt gäng. Såg har att de håller på att titta på bredband över parabol.

Hälsningar
Hans
 

Toek

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
4805
Medlemskap
2024
Sv: Viasat eller canal digital

Hej!

Enligt information som jag fick från J.R Larmcenter så är det slut med Kanal Digitals täckning av Europa. P.g.a. gällande avtal har de tvingats begränsa sin täckning så de går bara en bit ner i Tyskland. Har inte kontrollerat det, men det låter logiskt.
Om du vill ha svensk TV så fins SVT World. Det är dock lite tråkigt för de sänder i princip bara eget producerat material.
J.R larmcenter är toppen, men det kostar. Bra installationer av bl.a. paraboler och fantastiskt support av ett kunnigt gäng. Såg har att de håller på att titta på bredband över parabol.

Hälsningar
Hans


Ja det är möjligt att man skall kolla hur långt ner Viasat täcker men det kan vara så att det inte täcker hela Europa enär det är svensk text m.m..Tyvärr har jag alldrig provat utan bara uppåt i landet.

Hälsningar

Tommy o Irene
 
Toppen