• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ViaMichelin vs Autoroute?

F

F.d. 55451

Guest
Sv: ViaMichelin vs Autoroute?

Har jobbat liten med ViaMichelin och ser der finns möjligheten att downloade positioner i gpx som kan användas i AutoRoute.

Får jag jobba videre :msn_question:
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: ViaMichelin vs Autoroute?

Google Maps With GPS Tracker - lektyg - tyckes jag.
Jag älskar leksaker! Det var just GPStracker jag inte var intresserat av, den har jag i MapPoint. Det var bara min egen position i Google Earth som hade varit en kul leksak att ha tillgång till!
Julian
 

Gun & Roland

HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
1725
Medlemskap
2024
Sv: ViaMichelin vs Autoroute?

Jag älskar leksaker! Det var just GPStracker jag inte var intresserat av, den har jag i MapPoint. Det var bara min egen position i Google Earth som hade varit en kul leksak att ha tillgång till!
Julian

Är det det här du söker?

Verktyg - GPS - Realtid - markera "Följ banan automatiskt" - Starta Realtidsspårning

/Roland
 

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Sv: ViaMichelin vs Autoroute?

Tack Julian för det utförliga svaret.
Jag förstår din datorplacering nu när du sitter som navigatör och låter nån annan köra, perfekt!
Här vill inte hon köra och ännu mindre läsa kartan så jag har stor nytta av ett fungerande nav-program.

Vi har inte haft någon internetuppkoppling i bilen men det är under bearbetning.
Jag undrar vad ni har för grejer där och hur man enklast och billigast gör utomlands?

Jag tycker mig också ha sett något om GPS ihop med ViaMichelin men hittar ingenstans där man kan ladda ner deras program och spara det i datorn.
Är fortfarande avundsjuk på deras kartor.
Är det så att man använder viamichelin bara när man är uppkopplad mot nätet?

Mvh.
 
Senast ändrad:

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Toppen