Sv: Vi som flyr vintern.
Ja det börjar bli dags att knyta ihop säcken och avsluta denna tråden, jag finns ju på bygga och renovera tråden och där kommer jag bli kvar.
Om man sammanfattar plus och minus så det positiva är mina vänner pelle och jappe och alla de som på olika sätt hjälpt mej under resan, det har varit ovärderligt Pilote1 och miaajanen har hjälpt mej med min bil Pilote1 är en praktisk människa som talar om saker som stämmer i verkligheten ganska handfast och det är ju det man främst behöver i svåra lägen.
Sedan har det funnits andra medkännande som stöttat mej rent mentalt vilket varit bra att begrunda medan man suttit av sina timmar och inte vetat vart man ska stanna och om bilen ska stanna eller motorn rasa.
Det har varit fina upplevelser och vackra vyer från bilfönstret, tänk om man kunnat stanna och fota och gå ut i naturen, men där det var som finast fanns det inga rastplatser. Fanns nästan inga ställen att stanna på alls vid vägen på hela resan.
Min hälsa har också blivit bättre en viktnedgång och ingen medicin har gjort att jag idag känner mej starkare än på länge skottade snö idag utan problem t.ex. Mina vattenkastningsbesvär har mer eller mindre försvunnit hade ju en massa medicin för det, mina magbesvär har också blivit mycket bättre.
Det negativa är att jag inte fått en semester som jag egentligen ville ha,
Problemen med bilen som hela tiden upptog mina tankar, maten och min urusla planering av matinköp, hemma kommer jag undan med det har en butik som alltid är öppen en pizzeria 50 m bort, men utomlands i en husbil över nyår när allt är stängt blev det besvärligt.
Ensamheten var också svår inte många är ensamma på en resa nästan alla är par, och då kan man ju ändra kursen på gps under resan och leta ställplatser.
Som det nu var så satt jag i en rystande och vibrerande bil och försökte använda telefonen, mina händer är ju xxl så jag kan inte skriva så bra på den speciellt inte efter krocken då händerna skakade som på ett gammalt fyllo innan morgonölen.
Skickar några bilder från stranden vid parkeringen vid Nerjas strand ett utmärkt gratisställe att stanna på.
När jag kört ifrån Nerja och hittade pelle vid misja hade han råkat skada höger bakdörr det är värre än vad fotot visar och det ska lagas i portugal.
Visa bilaga WP_20161204_14_44_40_Pro__highres.jpg
PlastPelle höll hela tiden på med sin telefon och han var riktigt duktig på att hantera den mycket bättre än mej han lärde mej en del hur man gjorde.