Vi eller jag som flyr vintern - slutet.
Åkte hemifrån i början av december 2018 50 mil till Malmö nattfärjan till Travemunde var av färjan 08.00 åkte direkt till terminalen och tog ut Eu i automaten.
Fortsatte 33mil till Greven som inte ligger i greven utanför vid en småbåtshamn där blev det en stor snitsel med öl. 15 Eu som betalas kontant på kvällen.
Dagen därpå körde jag ner till Fritz utan för Trier finns en liten ställplats där med el nära en fin restaurang med god mat 10Eu kostade ställplatsen. Dagen därpå körde jag till Luxemburg och tankade fullt sen körde jag till Beaune där jag stannade på en gratis ställplats över natten gratis eftersom automaten var trasig men behövde egentligen ingen ström alla var ju fullt och värmen fungerade bra. Hade tänkt äta något men nästan allt var stängt men macken var öppen så en fin smörgås med öl blev kvällsmat.
Åkte vidare mot Avignon och fjärde övernattningen, Fullt godkänd camping på en ö i floden Hade fått lite bekymmer med en automat och såg att de dragit dubbelt kvinnan i receptionen hjälpte mej och ringde bensinstationen och de sa att pengarna går tillbaka till kortet efter några dagar vilket de gjorde. Bra service och gott vin i flaska på kvällen hade jag lite tur att restaurangen var öppen eftersom de hade ett gäng skolelever på utflykt! Men köttet var nog det dåligaste jag smakat med mycket senor, klagade och fick ölen gratis.

Nu var jag nere i södra Frankrike och körde vidare in i spanien mot nästa ställplats
stannade på en stor grusad parkeringsplats gratis santa pere pescador och ätit en biff med potatis på en närbelägen restaurang, havet finns nog 2 km härifrån med lång sandstrand
Körde vidare nästa dag mot Spätelse Fritz tror jag den hette.
Hade bestämt att köra mellan 30-40 mil eftersom det var vad jag tyckte jag orkade men när jag närmade mej resan mål för dagen utan uppehåll kände jag mej ganska slut, ska försöka stanna lite oftare mitt på dagen och gå ett varv. Fick ta en ganska liten väg ut till ett ställe som låg lite för sej själv utan några som helst attraktioner som natur osv. men det fanns en ställplats med el och en restaurang och det var allt. Maten var inget speciellt. Bara ett ställe att stanna för natten på.
Sen blev det Bahia där skulle jag stanna några dagar hade jag tänkt för att ladda batterierna. Blev inte så fick ett bra mottagande av Batista han sa välkommen mr Bengt Andersson de hade två platser lediga jag tog den första direkt
Gick in och skulle flytta bilen och det klickade bara i startmotorn stod ivägen efter som det var en byggarbetsplats man rev gamla poolen. Bilar kör och folk kom och gick och jag var ganska trött försökte se om det var fritt och rullade bakåt med backväxeln släppte kopplingen och på ett varv startade den. Sen åkte jag och parkerade platsen var perfekt i läge och storlek. Det problemet med startmotorn har aldrig hänt efter det.
Sen gick jag in till baren och tog en wiskhy borde inte gjort för magen protsterade som den gör mot wiskhy men nerverna behövde det, kändes lite som att komma hem fast det blåste massor den eftermiddagen bilen har vandrat hit och dit bland bergen på nedresan.
Sen blev jag kvar där tills jag åkte hem nästan samma väg bara ett par andra stopp på vägen.
Varför blev jag kvar jo träffade folk som hade följt mina bravader och kom fram och hälsade var välkommen att sitta ner med andra svenskar var inte ensam trevligt och gemytligt, personalen jättetrevliga hade läckage i färskvatten tanken som rann ut på golvet så jag fick öppna och tömma tanken var ett plastfilter som spruckit men en lite längre slang skulle lösa det.
Fick en bit fin siliconslang av bästa kvalitet och de ville inte ha betalt, det löste problemet. Fick skjuts 2 gånger av Martin till vårdcentralen fantastiskt trevlig och omtänksam människa.
Varje liten tomt hade El och dricksvatten och avloppsbrunn, så det blev ju nästan som hemma, baren hade wifi och man kunde sitta vid ett bord med eluttag och gratis wifi.
Själv hade jag ju det via telenor som fungerade perfekt hela tiden.
Risken är att om jag stannar till där på vägen ner i år att jag blir kvar förra året skulle jag ju till portugal, det ska jag i år också....

Med glada hälsningar så avslutar jag den här berättelsen och stänger tråden snart planerar återkomma med en ny reseberättelse om jag kommer iväg som planerat. Hade tänkte börja lite innan med planeringen. Blir en ny tråd med nytt namn.