• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

VI SOM ÄR VIDSKEPLIGA

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: VI SOM ÄR VIDSKEPLIGA

Jag spotter tre ggr över vänstra axelnför en svart katt.
Lägger inga nycklar på bordet.
Går inte under stegar.
Ställer inga nya skor på ett bord.
Ger inte bort en tom portmonä eller plånbok.
Säger ofta "ta i trä" och tar i trä, efter att ha sagt att nåt inte händer mig.
Ibland får jag för mig att jag ska hinna till en viss punk på en viss tid.... lite mani kanske:)
Lägger inte bestick i kors.
Säger ofta kors i taket....
Men jag är inte skrockfull.....bara en kul grej.
Förresten sökte på skrock och hottade en fin länk: Hoppas man får länka till någons sida.

//Lotta

Jag
gör allt detta. men så har jag kört upp den 13 dec en Fredag, sedan tror jag att den har varit, för det mesta bra.

F

F.d. 12156

Guest

inte relevant kanske på detta temat ,men när jag kommer på att jag kör för fort förbi så sliter jag ner solskyddet kanske hjälper det kanske inte, försöka duger för jag vill inte ha böter och är av den uppfattningen att ska jag bli tagen för böter alltså...... så ska det vara av en polisman på plats .....retroaktivt känns inte bra utanför ämnet lite ......carry on.......

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Har några ordspråk som antagligen kan anses som skrock.
t.ex. : Sång före frukost ger gråt före kvällen.
Calle

F

F.d. 12156

Guest

Hörrö Calle innebär det att det inte blir nån "tuting" innan frukost:D,men det är klart brännvin på fastande mage .......

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Ja du Greven det finns nog många som är mer eller mindre vidskepliga men inte vill sticka ut näsan på en sådan här tråd, dock inte jag, peppar, peppar. Sjöfolket har sina rutiner och på sjukhuset visslar man inte. Många har nog en andlig ledare som dom vädjar till ibland en sådan kanske du också får när du behöver. Ha det gott och lycka till med dina trådar.
//Åke

F

F.d. 12156

Guest

Kan man ta husbilen med sig till Möja eller finns det inga vägar där ute ,ni som bor i närheten snälla ge mig ett svar .......

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Hörrö Calle innebär det att det inte blir nån "tuting" innan frukost:D,men det är klart brännvin på fastande mage .......
Det har jag aldrig påstått!
En tuting före frukost är ju för att få ordning på magen = medicin.
Brukar du sjunga innan du tar hostmedicin?
Calle

F

F.d. 12156

Guest

Det har jag aldrig påstått!
En tuting före frukost är ju för att få ordning på magen = medicin.
Brukar du sjunga innan du tar hostmedicin?
Calle
det var mest ordalydelsen "Sång före frukost ger gråt före kvällen"(som jag missförstod med flit):D att sjunger gör man bara om man tar en tuting:D ,och har jag börjat sjunga då är det illa nog:eek:då förstår jag att de andra gråter:D

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

det var mest ordalydelsen "Sång före frukost ger gråt före kvällen"(som jag missförstod med flit):D att sjunger gör man bara om man tar en tuting:D ,och har jag börjat sjunga då är det illa nog:eek:då förstår jag att de andra gråter:D

Om tutingen inte är i medicinskt syfte, utan bara en tuting, då sjunger man.
Calle

Toppen