• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

VI SOM ÄR VIDSKEPLIGA

F

F.d. 12156

Guest
Hur har ni det med vidskepligheten??????Jag är inte speciellt vidskeplig:cool:!!!Om man inte räknar fredag den trettonde men det är ju skillnad...........Hur är det ute i hemmen spottar ni när ni ser svarta katter eller springer ni 3 gånger och känner så dörren är låst innan ni åker ?????????snälla var inte så stela:) utan kläm i med vad du/ni tycker man behöver göra vid exempelvis fredag den trettonde otursdan av dom alla .....vad hände dig den dagen tex .... skriv och berätta eller är ni bara vidskepliga;)

F

F.d. 2577

Guest
Sv: VI SOM ÄR VIDSKEPLIGA

Har aldrig varit vidskeplig, hur skulle jag kunna vara det, är ju född den 13nde. Visserlogen en torsdag, tror jag.
Leffe

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Inte är jag vidskeplig, men för säkerhets skull spottar jag tre gånger när en svart katt springer över vägen.

Om jag inte kan se att den är helt svart, så spottar jag i alla fall för att inte ta några risker! :eek:

F

F.d. 4811

Guest

Det vetenskapliga beviset för att en trasig spegel ger sju års olycka

1986 hade jag en långhårig schäfer, Cirkus. En kväll i början på maj ramlade spegeln i hallen ner. Varken krok eller snöre var trasigt! Väldigt sent den kvällen blev min Cirkus jättedålig. Det slutade med att vi fick åka till vetrinären dagen efter och avliva honom. Han hade fått magomvändning = tarmvred. Tyvärr gick det inte att göra något åt det.

Men att det ger sju års olycka stämmer inte i mitt fall.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4272

Guest

Jag spotter tre ggr över vänstra axelnför en svart katt.
Lägger inga nycklar på bordet.
Går inte under stegar.
Ställer inga nya skor på ett bord.
Ger inte bort en tom portmonä eller plånbok.
Säger ofta "ta i trä" och tar i trä, efter att ha sagt att nåt inte händer mig.
Ibland får jag för mig att jag ska hinna till en viss punk på en viss tid.... lite mani kanske:)
Lägger inte bestick i kors.
Säger ofta kors i taket....
Men jag är inte skrockfull....bara en kul grej.
Förresten sökte på skrock och hottade en fin länk: Hoppas man får länka till någons sida.

Skrock
//Lotta

F

F.d. 15719

Guest

Äsch och tvi tvi tvi!

Agne och jag träffades på en Jerry Williams konsert på Grönan i Stockholm fredagen den 13 augusti 2004, lördagen den 13 augusti 2005 gifte vi oss i Nyköpings rådhus. Och hittills har det gått bra!!

Katter oavsett färg orsakar mig mest astma, nycklar på bordet undviker jag och jag litar inte på hantverkare varför jag inte går under stegar.

/elisabeth :wink:

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025

Jag spotter tre ggr över vänstra axelnför en svart katt.
Lägger inga nycklar på bordet.
Går inte under stegar.
Ställer inga nya skor på ett bord.
Ger inte bort en tom portmonä eller plånbok.
Säger ofta "ta i trä" och tar i trä, efter att ha sagt att nåt inte händer mig.
Ibland får jag för mig att jag ska hinna till en viss punk på en viss tid.... lite mani kanske:)
Lägger inte bestick i kors.
Säger ofta kors i taket....
Men jag är inte skrockfull....bara en kul grej.
Förresten sökte på skrock och hottade en fin länk: Hoppas man får länka till någons sida.

Skrock
//Lotta
Lotta! Allt stämmer! Jag är född 40 02 13 så jag passar mig för säkerhets skull!
BOH HBK681

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Spottar 3 ggr.
Skulle inte heller ge bort ngn triss eller dyligt.(om det har med vidskeplighet att göra)sus

Döderhultarn

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2025

Jag är lärare på Komvux och inte vidskeplig. När jag börjar en lektion brukar jag lägga nyckelknippan på katedern för jag gillar inte att ha den i fickan men ofta reagerar någon eller några elever så starkt att jag måste ta bort den.

// Sture

F

F.d. 15874

Guest

tar i trä när jag sagt att något inte händer mig
går inte under stegar
spottar tvi tvi tvi efter svarta katter
inga nycklar på bordet
samt min egen påhittade skrock; ta inte av glasögonen igen på natten när du varit uppe med något av barnen för då vaknar de bara igen..slår aldrig fel!

//Agneta

Toppen