F
F.d. 53197
Guest
Sv: Vi hade tur med första husbilsköpet..
Visst är det härligt med så mycket kunskap och tips!
Det är svårt att hitta 3,5 tonshusbilar med vettig lastvikt om man vill ha en som är lite längre (7 m) och/eller är många i familjen och ska ha mycket med sig. Vår husbil är bara 5,99 och vi klarar oss med vikten, trots at vi är 4. Jag vet inte om det finns någon lista med lastvikter, vi lyckades inte hitta någon i alla fall när vi letade efter vår första husbil förra året.
/Jessika
Hej vi är nya på detta forum men oj så mycket info man har fått här, tack för det. Vi har ingen husbil ännu men ska iväg på Elmia och se om vi kan hitta någon vi gillar, vi har hyrt husbil tidigare och gillade det jättemycket. Detta med överlastad var ju väldigt oroande, jag i min naivitet hade nog packat bilen full utan att tänka på vikten.... Skulle vara väldigt bra för oss nybörjare om ni även talar om vilka av husbilarna man ska se upp med, skulle förmodligen "rädda" en del från att köpa fel. Jättetack för all information som ni delar med er av, huvudet är fullt av frågor på Elmia
Visst är det härligt med så mycket kunskap och tips!
Det är svårt att hitta 3,5 tonshusbilar med vettig lastvikt om man vill ha en som är lite längre (7 m) och/eller är många i familjen och ska ha mycket med sig. Vår husbil är bara 5,99 och vi klarar oss med vikten, trots at vi är 4. Jag vet inte om det finns någon lista med lastvikter, vi lyckades inte hitta någon i alla fall när vi letade efter vår första husbil förra året.
/Jessika