F
F.d. 5085
Guest
Just nu, fredag kl 2227, är vi parkerade på campingplatsen Skutberget i Karlstad och njuter av vintern. Tyvärr har jag missbedömt innehållet i gasflaskorna och vi tvingas i natt förlita oss på elpatronen i vår Truma 6002-någonting.
Är den verkligen inte bättre än så här? Ute är det -7 och inne är det +12 fast vi har anslutit till 220 V och har golvvärmen på samt maxeffekt på värmaren (5).
Visst strömmar det lite värme från öppningarna men någon fart på fläkten är det verkligen inte.
I går natt körde vi både gas och el och det blev närmare +18 i bodelen fast det var -15 ute.
- är en elpatron så inneffektiv jämfört med gas?
- varför verkar fläkten vara effektivare vid gasdrift än vid eldrift?
Vår husbil är en Adriatic av 2008 års modell och enligt märket vid dörren en "Scandinavic Edition". Ok, ändå inte den bästa vinterbilen men lite fart på värmefläkten borde man väl ändå kunna begära.
Med dubbla täcken och två Bouvier des Flandres vid fötterna kommer vi att överleva natten. Knappt.
Är den verkligen inte bättre än så här? Ute är det -7 och inne är det +12 fast vi har anslutit till 220 V och har golvvärmen på samt maxeffekt på värmaren (5).
Visst strömmar det lite värme från öppningarna men någon fart på fläkten är det verkligen inte.
I går natt körde vi både gas och el och det blev närmare +18 i bodelen fast det var -15 ute.
- är en elpatron så inneffektiv jämfört med gas?
- varför verkar fläkten vara effektivare vid gasdrift än vid eldrift?
Vår husbil är en Adriatic av 2008 års modell och enligt märket vid dörren en "Scandinavic Edition". Ok, ändå inte den bästa vinterbilen men lite fart på värmefläkten borde man väl ändå kunna begära.
Med dubbla täcken och två Bouvier des Flandres vid fötterna kommer vi att överleva natten. Knappt.