F
F.d. 53242
Guest
Hej på alla er husbilentusiaster!
Jag är ny i den här sidan och nyligen blivit ägare av en fantastisk Dethleffs halv integrerad husbil! Jag var på en resa i Italien september 2014 där en tjuvare gjorde sönder nyckellås i bodelsdörren och kom in i bilen och försökte gömma sig i dagsljuset, detta ledde till att ett par gardiner pajade med.....Jag körde förbi säljaren på väg hem där han fick beställa alla delar som behövdes till reparation,därefter ställde jag av husbilen och hämtade den i slutet på april. Vi hade då kommit överrens om att han skulle ta delarna hem under vintern, någonting som han verkar inte ha brytt sig om alls...Jag mailade honom i slutet på april,därefter fick jag ta nya kort på gardiner,ge honom nyckellås serienummer och vänta tills att han skulle höra av sig om att boka tid. Igår mailade han om att det är ganska fullt med reparationer just nu och om att jag skulle specificera om vilken del av nyckellås jag behöver egentligen för att kunna gå vidare med att beställa den! Jag är oerhört förbannat på honom , har mailat dethleffs i Tyskland om att detta hände och vill härmed dela era åsikter om hur ni hade hanterat liknande ärende och på vilket sätt jag skall lösa mitt problemm. Det börjar närma sig att garantin går ut ifall jag inte ordnat med fukttest tom 16/6 ,samtidigt så sitter han ca 42mil därifrån jag bor och verkar inte ha värken tid eller delar att reparera min bil just nu! Tacksam om all hjälp och råd!:
Jag är ny i den här sidan och nyligen blivit ägare av en fantastisk Dethleffs halv integrerad husbil! Jag var på en resa i Italien september 2014 där en tjuvare gjorde sönder nyckellås i bodelsdörren och kom in i bilen och försökte gömma sig i dagsljuset, detta ledde till att ett par gardiner pajade med.....Jag körde förbi säljaren på väg hem där han fick beställa alla delar som behövdes till reparation,därefter ställde jag av husbilen och hämtade den i slutet på april. Vi hade då kommit överrens om att han skulle ta delarna hem under vintern, någonting som han verkar inte ha brytt sig om alls...Jag mailade honom i slutet på april,därefter fick jag ta nya kort på gardiner,ge honom nyckellås serienummer och vänta tills att han skulle höra av sig om att boka tid. Igår mailade han om att det är ganska fullt med reparationer just nu och om att jag skulle specificera om vilken del av nyckellås jag behöver egentligen för att kunna gå vidare med att beställa den! Jag är oerhört förbannat på honom , har mailat dethleffs i Tyskland om att detta hände och vill härmed dela era åsikter om hur ni hade hanterat liknande ärende och på vilket sätt jag skall lösa mitt problemm. Det börjar närma sig att garantin går ut ifall jag inte ordnat med fukttest tom 16/6 ,samtidigt så sitter han ca 42mil därifrån jag bor och verkar inte ha värken tid eller delar att reparera min bil just nu! Tacksam om all hjälp och råd!: