• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vem har ni mött?

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vem har ni mött?

Har sett några på vår tur genom Vestlandet och upp till Geilo, men inte många. Hann aldrig uppfatta några nummer...

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jag mötte Lassie! :music-icon::music-icon:

Jag mötte Lassie :music-icon::music-icon:
:music-icon::music-icon:
Osv,
//W

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021

Hej har kört runt i Frankrike och Tyskland i sommar har inte träffat på en enda svensk husbil.Vi körde denna rutt.DSCN0831.JPG

F

F.d. 55374

Guest

Hur kan man veta vilka som är medlemmar eller inte av dom man möter? Vi tillhör tror jag en stor skala som inte har några dekaler på bilen

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Vi är 2 HBK på Ålleberg. Alla med dekaler.

F

F.d. 55374

Guest

Vårat behov att synas är inte så stort därför blir det aldrig några dekaler på bilen.Njuter av husbilslivet ändå.

T

Teddi

Guest

gomorron,,tråkigt med all dekalsnack,,ja tycker att de e en förträfflig legitimitet,,
de går hem i alla läger:)

t,o,m. på bolaget..:D

teddi,

H

hianders

Guest

vi träffade flera HBKare i Smedjebackens hamn. Tack 1867 buejen - Heléne och Stefan - för nya trevliga bekantskaper och en trevlig söndag kväll. Vi fick också lära känna nymfparakiten Cookie 21 år!!

Inger & Hasse & Grabbarna

H

hianders

Guest

Idag har vi träffat trådskaparen i Ludvika och nu står vi tillsammans i Smedjebackens gästhamn. Solen skiner fortfarande lite och det är en ljuvlig kväll!!

fru hianders/Inger

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

..........och vi träffade Carina och Gunnar (HBK 6) på ställplatsen i Svartvik utanför Sundsvall för ett par dagar sedan. :)

Trevligt att ni kom bort och hälsade.

MvH
Karianne

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

....... och jag kom körande på mopeden förbi gästhamnen här i Norrsundet idag och där stod HBK 11 och 12 parkerade. Blev en trevlig pratstund.

F

F.d. 5322

Guest

Frugan mötte 6061 ikväll när hon var på väg till jobbet på akuten i Växjö.
Hon körde inte med husbilen :D

Lars

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2025

I går så mötte vi HBK1361 Skogen på Kroksjöns fiskecamp och vill tacka Eva och Lennart för en trevlig kväll . Nu är vi i Törreboda och önskar alla HBKare en trevlig dag
HBK100

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Vi kom just hem från denna resa. Vi såg inte en enda HBK-bil... De enda svenskar vi stötte på var ett par från Eslöv med vanlig bil som vi mötte på en vinbutik i Alsace.
Vi övernattade på ställplatser som vi hittade via Bordatlas, och i Turkheim/Alsace bodde vi 2 dagar på camping.
I Strasbourg, Bryssel, Namur och Amsterdam övernattade vi på vanlig parkering i stan eftersom vi har en kort bil.
Vi hade tänkt åka till Paris och Normandie också, men vädret blev ju uselt så vi vände hem tidigare än planerat.
En "annorlunda" ställplats var hos herr Schnell nära Flensburg. Han är mycket trevlig och gästfri, och är lite av husbilsentusiast. På morgonen levererade han färskt bröd. 5 Euro/natt och 1 Euro för el. Nån annan som hittat dit?

Var hittar jag Herr Schnell ?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

I eftermiddag såg jag att det kommit en HB till den fina platsen, vid stranden, som vi har här i Norrsundet och som jag lagt in på ställplatslistan.

Hoppade på mopeden och fick träffa HBK nr: 4905 som kommit och besökt oss. Fick en trevlig pratstund!

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Står nu nos mot nos med 7438 vid Oset i Huskvarna. Här har varit riktigt lugnt och tyst. Nu är det morgonkaffe i solskenet!

Toppen