Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Alve, du får vara försiktig med ironi. Det är inte alltid den går fram och sen när bollen väl är i rullning är det försent..
Du har ju allt i husbilen..toa..dusch mm.
Man får tacka. Titeln "husbilselitist" har jag inte fått tidigare trots att jag skyr campingar & i synnerhet dyra sådana som pesten. Om man läser rubriken så förstår man nog vad tråden handlar om. Att man inte vill betala för sådant man faktiskt har i husbilen tycker jag är ett fullgott argument när en campingavgift springer över 300 - 400:-.
Bennie
Här kommer en pudel.
...Vi kommer självklart inte att få för oss det! Nej, vi sticker istället i eftermiddag till Axmar Brygga, äter middag på krogen och övernattar billigt på deras ställplats.
...
TommyD
Undrar om vi inte var på sveriges billigaste camping förra vecka, Älghults camping i östra småland tog 120:- exkl. el. Vacker plats, trevlig personal etc.
Undrar om vi inte var på sveriges billigaste camping förra vecka, Älghults camping i östra småland tog 120:- exkl. el. Vacker plats, trevlig personal etc.
Menar inte att "kapa tråden" men min fråga är aningen off topic.
Vi rullar norrut (från Gbg) nästa helg (28-30/7) då vi skall till Luleå. Men tanken är att turista på vägen upp så vi mottager tacksamt lite tips på bra (läs "icke sverigest dyraste") ställplatser i regionen Gävle med en radie om 20 mil.
Axmar Brygga är noterat och kommer garanterat få ett besök. Om det blir på vägen upp eller ner återstår dock att se.
Andra tips mottages tacksamt.
Personligen undviker vi de dyrare campingarna (oftast) men är vi på humör att slappa/bada och camping är det enklaste alternativet rullar vi in oavsett 300-400kr/natt. Däremot funderar vi naturligtvis både en och två gånger innan ett sådant beslut. Pengarna är ju för de flesta av oss en vara vi har begränsat av och "surt förvärvade" också.
Ett sådant besök var förra året på Piteå Havsbad. Nu minns jag inte vad vi betalade. Men vi stod där 2 nätter. Annars försöker vi fricampa så mycket det bara går för vi trivs med det.
Mvh!
// Niklas
Fasen vad trött jag är på den textraden.
Ska det vara så svårt för vissa "husbilselitister" att fatta att ganska många faktiskt vill både ha och är villiga att betala för en viss service.
Vi är OLIKA, kanske dags att inse det och sluta i nedvärderande ordalag hacka på de som inte gör som man själv predikar.
Ta Apelviken i princip fullbelagd sommartid 170 kr utan el. Det kommer o ändras så det blir elplatser Varför Det undrar jag med?