• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Veckans chock!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Förvisad till vischan där varken Biltema eller Clas Ohlson lyser fann jag till slut en affär i centrum av Alingsås, Kjell & Co som passade mina syften. (Clas Ohlson finns visserligen i stan men utbudet där är lite märkligt, huvudsakligen riktat mot heminredningsintresserade.)

Jag stegade in på Kjell & Co för att inhandla en enkel sma-kontakt men när jag fick höra priset svimmade jag nästan av chock och fasa! 80 spänn för den lilla oansenliga kontakten! Jag hämtade mig så småningom, åkte "hem" och beställde två likadana kontakter på Aliexpress för 25 spänn inkl. frakt med China Post.

Jappe
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Veckans chock!

Så gör Kjell & co också. Det blir bra vinst redan på en kontakt:D
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Veckans chock!

Jag associerade bara till uttrycket "där varken sol eller måne lyser" för att beskriva hur ödslig denna trakt är i vissa avseenden.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Veckans chock!

Äh! Det är fult att driva med gammelt folk!

Jag tycker att Kjell & Co borde sänka priset på lite udda kontakter och samtidigt höja priserna en aning på prylar som kostar det tio- eller hundradubbla. Där märks inte några kronor hit eller dit särskilt mycket och jag får behålla nervfriden.

"Det man förlorar på karusellen tar man igen på gungorna!" Kjell & Co kanske behöver en prisregulerare och jag behöver alltid extrajobb som fattigpensionär.

Jappe
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Veckans chock!

Ha, ha Jappe, du är för "sjutton" en framgångsrik man OCH dessutom UPPSKATTAD sådan som duktig författare här på HBK... Hmmm, hur tänker du egentligen, är det "för" dyrt för dig att ta dig till största'n och inhandla dina SMA-förnödenheter i Göteborg, eller måste du "gömma" dig på mindre orter som alla andra kändisar?
Om "oturen" väl skulle vara framme där du kanske helt apropå träffar någon ny bekant, kanske rent av oss 2 som sällan är fika-sugna, vi kanske kan se dig i verkligheten (ej cyberspace) och t.o.m. bjuda på en kopp kaffe mitt i storstaden : ) Hör gärna av dig i så fall så tittar vi även på stadens andra SMA inköpsställen!

En hane & en hona, allt enligt Jappe's behov:
7530_1.jpg
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.817
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Veckans chock!

Och? :wideeyed: Inte ligger det på Orust, och inte är väl utbudet sådär berusande precis, men en trevlig båttillbehörsbutik finns där! ;)
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Veckans chock!

Jag söker en dubbelhona. Den ska vara gängad både fram och bak på insidan och utsidan! Stämmer det verkligen? :confused:

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Veckans chock!

I Stenungsund tror jag mer på Bilradiocentrum med den obeskrivlige elektronikern "Moody" i garaget bredvid. En filosof med ett behagligt sätt om man inte stressar honom för han är alltid upptagen med elektroniska bestyr i bilar, ofta husbilar faktiskt och när han ligger där i kabelhärvorna bör man inte störa honom i onödan!

Han har hjälpt mig några gånger och det har inte funnits något att klaga på efteråt. Tvärtom! Enkel krämargirighet är honom totalt främmande. Billarm tycks vara hans specialitet.

Bilradiocentrum AB, STENUNGSUND, Bilradio, bilstereo, billarm
Jappe
 
Toppen