• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vattenpump

M

monper

Guest
Har adria supreme och får ingen ordning på vattenpumpen har årsmodell 14, varit inne flera ggr till service verkstad men det blir inte bättre de har bytt pump säger dom ,men det är lika dant någon mer som har samma elände
 
M

monper

Guest
Sv: vatten pump

Den är svår ställa in finns en ratt under sätet vid bordet antingen går pumpen hela tiden eller ochså skorrar den är väldig känslig inställning är en tryckpump har adria supreme 2014
 

Leffe Eng

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Piteå
HBK-Nr
14523
Medlemskap
2024
Sv: vatten pump

Hej!
Jag har en Adria Coral årsmodell 2014. Jag hade samma problem, tryckregulatorn var oerhört känslig och "smattrade" i tid och otid. Min verkstad löste det hela genom att montera dit ett expansionskärl från KAMA-Fritid. Produkten heter Fiamma A20 (blå färg). Nu funkar färskvattenpumpen som den ska. Allt var naturligtvis gratis. En garantiåtgärd.
Hälsningar Leffe Eng
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.601
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: vatten pump

Har ni en Alde-värmepannan så fungerar den även som expansionskärl.

För att det skall fungera måste man med någon gång i månaden tömma varmvattensbehållaren helt så ny luftkudde bildas i behållaren, se instruktionsboken.

Fungerar utmärkt för mig.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: vatten pump

På vår tidigare Adria satt ett expansionskärl under golvet i garderoben.
Prova att köra tanken helt tom så det kommer in luft i expansionskärlet (om det nu finns)
 
Toppen