marjanders
FD HBK Medlem
R3426501
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Oj, råkade posta för tidigt. Fortsättning:R3426501
Det kan du fixa själv. Filtret sitter med skjutlås. Se om du inte kan hitta en beskrivning någonstans (sök på Flojet filter). Troligen är det en O-ring som inte håller tätt. Ev kan du ordna det genom att demontera filtret och göra rent och sedan återmontera.
MVH
Hans
Tack! Ja, jag ringde min lokala verkstad för att diskutera om jag behövde boka tid men han sa att droppet behöver åtgärdas snarast och att han förstod exakt vilken komponent det var. Är ett vattenfilter som inte tillhör pumpen i sig. Två snäpplås som skulle öppnas därefter dra ur kopplingarna och ta bort filtret. Sedan bara koppla slangen som kommer från färskvattentanken direkt på pumpen. Hoppar fast med ett klick, därefter stänga snäpplåset. Inte en droppe efteråt! Fyller man bara med helt rent vatten behövs inte filtret, det tar bara typ grövre sandkorn och liknande.Det kan du fixa själv. Filtret sitter med skjutlås. Se om du inte kan hitta en beskrivning någonstans (sök på Flojet filter). Troligen är det en O-ring som inte håller tätt. Ev kan du ordna det genom att demontera filtret och göra rent och sedan återmontera.
MVH
Hans
Tack för direktlänken, ska beställa när vi kommer hemKöpte här kom på ett par dagar. Måste tömma innan man ställer in för vintern.