• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenproblem

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Godmorgon vänner.
Jag har lite bekymmer med vattnet i min Hymer.
Har bytt pump som är en dränkbar men problemet kvarstår, får fram vatten till kökskranen både varmt och kallt, får fram vatten till toan men inte till tvättstället som ligger mit emellan, det rinner bara pyttelite hur man än ställer kranen.
Någon som har tipps?
MVH KEJO
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: Vattenproblem

Jag har exakt samma problem på min burstner, med den skillnaden att det är köks kranen som inte fungerar.
Har prövat allt....känns det som.
Pumpen går igång men inget vatten men på toan fungerar allt perfekt.
Slangarna går inne i dubbelgolvet så om det är något vek ser jag inte, men den har ju fungerat bra tidigare.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.849
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Vattenproblem

Har ni kollat så att inte vattnet pumpar ut på golvet?
Kan vara en förgrening som glidit isär eller en frostspricka på slangar eller kopplingar.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Vattenproblem

Hej
Nej jag har inget vattenläckage på golv, skall i kväll prova att köra igenom en sådan där lina man använder när man drar in el i väggar, då ser jag om det är något skit i slangen, den går ju hela vägen till ett fördelningsrör bredvid tanken.
Men jag börjar bli övertygad om att det är kranen för är det slangen så borde det komma vatten via varmvattenberedaren, det är ju två slangar in i kranen.
MVH KEJO
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Vattenproblem

Var med om att det var oxid på kontakterna till tryckvakter på kranen. När vi hade lossat och monterat igen så fungerade det.

På denna bilen vi har idag så är det pumpen som styr kranen är köpt på IKEA som sitter monterad i köket.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vattenproblem

Att notera att ni låter kranen som fungerar är öppen =att vattenpumpen går.
Då öppnar ni den kranen som inte fungerar och kommer det vatten då är det microbrytaren i kranen.

Kommer det inte vatten då är det stopp på något sätt eller läckage som Håkan skriver.
 
Toppen