Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är inte det där en ratt för tömning av tanken?Vi har fått ett läckage på vår färskvattentank vid pilen, är det nån som har idé hur man löser det? Bilen är en Laika Kreos
Är inte det där en ratt för tömning av tanken?
Det borde finnas en tätning runt axeln, förmodligen i form av en o-ring, om man plockar ur axeln bör man kunna byta den.Jo det är det och den läcker ovanför sexkantsmuttern när vattennivån kommer upp dit vid påfyllning.
Nivån kommer upp dit vid ca 50% så man vill ju kunna fylla merDet borde finnas en tätning runt axeln, förmodligen i form av en o-ring, om man plockar ur axeln bör man kunna byta den.
En annan möjlighet är ju att inte fylla tanken så full att det trycker på den här genomföringen, om man fyller så mycket att
det står ända upp i påfyllningsröret uppstår ju ett visst vattentryck på en sådan här genomföring och risk för läckage uppstår.
Är den alltså på sidan av tanken? jag har bara sett dom på översidan?Nivån kommer upp dit vid ca 50% så man vill ju kunna fylla mer
Det sitter en mutter under skruva bort den och sätt dit en gummi packning mellan avstägnings vredet o tanken.Vi har fått ett läckage på vår färskvattentank vid pilen, är det nån som har idé hur man löser det? Bilen är en Laika Kreos