• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenkopplingar frankrike tyskland?

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Hejsan
Vi ska resa till tyskland och Frankrike i sommar och har hört att det kan vara olika tum på vattenkranarna? Vi har köpt några olika kopplingar, klarar vi oss med dom?

1/4- 1 tum, se bild

//Jonas & Cina
 

Bilagor

  • 20130601_182443.jpg
    20130601_182443.jpg
    808,1 KB · Visningar: 11

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vattenkopplingar frankrike tyskland?

Jag råkade ut för en femåtting (5/8 tum) en gång! Det kan också vara bra att ha med två slangbitar där den ena kan träs i den andra + en fyrkantnyckel (!).

sl.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vattenkopplingar frankrike tyskland?

Glöm inte vattenkannan ifall anslutningarna inte passar eller slangen är för kort....

Jag hatar vattenkannor! Jag har tankat vatten på otaliga ställen runt om i Europa och det har alltid fungerat bra med slang + div. kopplingar. Det här franska paret höll jag på att få spader på i Benicassim för ett par år sedan. Det tog en evig tid med vattenkanna trots att frugan hjälpte till med en enliters plastflaska!

vattenpåfyllning.jpg

Giv mig styrka!

Jappe
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vattenkopplingar frankrike tyskland?

Och om dom inte hade någon slang så kanske alternativet va enkelt.
Och knäppa kort på folk som tankar vatten och lägga ut på nätet tycker du är lämpligt? Hoppas dom vet att dom är utlagda nu, sorry Jappe men ett lågvattenmärke.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vattenkopplingar frankrike tyskland?

Det var som värst.

Lågvattenmärket presterade nog dessa fransmän som höll på med vattenpåfyllning med vattenkanna samtidigt som köerna växte och vissa irriterade husbilister hade högljudda synpunkter på deras beteende.

Fransk vattenpåfyllning.jpg

Jag sade inte ett ljud och ägnade mig stoiskt åt min hobby under tiden jag väntade.

Jappe
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Vattenkopplingar frankrike tyskland?

Du har mitt fulla stöd jappe .Hade dom parkerad närmara slangen hade dom fylld direkt.Med en slang som dom borde ha haft hade det gått på någre minuter.Kanske första resan Vi har kopplinger till alla storleker och slang 10 meter .Jag tycker inte att dom är uthängd som annat än ett dåligt exempel.Det kan bara andra som oxå fyller med 1 liters flaska tycka.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vattenkopplingar frankrike tyskland?

Så här ser det ut i min "kopplingslåda" idag. Dags att fylla på lite men inte i Sverige för här är priserna "på topp" av någon anledning.

kopp.jpg

Det är så himla lätt att glömma kopplingen på kranen när man tankat färdigt så lite påfyllning då och då krävs!

Jappe
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Vattenkopplingar frankrike tyskland?

Vi köpte en platt trerörig vattenplaning som sitter på en rulle med vev hos husvagnssvensson i Lidköping den är smidig men jag tycker vattnet kommer fram ngt långsammare ur den.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Vattenkopplingar frankrike tyskland?

Det var som värst.

Lågvattenmärket presterade nog dessa fransmän som höll på med vattenpåfyllning med vattenkanna samtidigt som köerna växte och vissa irriterade husbilister hade högljudda synpunkter på deras beteende.

Visa bilaga 72141

Jag sade inte ett ljud och ägnade mig stoiskt åt min hobby under tiden jag väntade.

Jappe


tur att de fick låna grejjer av bättre välutrustade i kön så de blev klara nån gång... :)
 
Toppen