• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varsel

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Varsel

Tryckte visst på fel knapp, skulle inte tacka FraMia utan svara. Nu svarar jag!

Det jag retar mig mest på när det går åt helvete är att dom som klagar mest är dom som har haft dom bästa möjligheterna att skaffa sig ett bra liv. Dom som slet och aldrig han komma dit som många av oss här i HBK.se är har inget att förlora. Dom har ju inget haft mer än sitt slit. Jag gillar inte när vi som har fått chansen att leva gott gnäller om vi får gå ner lite i standard. Solidaritet är ett ord som inte används alltför ofta nuförtiden.

Förkortat: DET MAN INTE VET HAR MAN INTE ONT AV!

F.D Smeden och förs.tjm. Sven-Åke

Bonzos husse

F

F.d. 53133

Guest

FraMia 1014;

"Gör något åt det då, varför tror du andra ska fixa ditt liv?"

-Citat från en som tycker att han inte behöver bry sig....
härligt med omtänksamma människor som inte har en sekunds empati....

ödmjukheten när den är som sämst skulle jag vilja säga....efter detta lär det väl inte bliva så mycket sagt från min sida.... om ens inlägget överlever sig själv....

Senast redigerad av en moderator:

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

I går var det någon i kongressen i USA som fes så trycket lättade och börsen steg med 6% nu kan vi bara vänta på att någon i Sveriges rikstad ska fjärta så löser sig nog krisen / Claes

F

F.d. 6238

Guest

Ja mina vänner! När man läser alla inlägg så får jag en känsla av att allt som skrivs stämmer ganska bra. Men det är självklart inte så lätt att formulera sig i alla lägen. Det blir lätt missuppfattningar på vad den ene eller andra menar. Och att inte Kölis skulle ha EMPATI kan jag tillbakavisa direkt. Känner Kölis som en myckert sympatisk och Ärlig man med MYCKET empati.
Där ser man! Det är vad jag tycker! Det kanske inte framgår så lätt när man sitter å skall försöka att "översätta" vad den eller den skriver. ( I sitt EGET huvud)

Jag vill bara försöka att säga att det är inte lätt alla ggr att få ut på skrivbordet med vad som sitter i "Hövet".

Har själv råkat ut för detta många ggr och just därför så brukar jag numera försöka att inte skriva känslomässiga saker.
Men det är ju vad jag tycker.
MVH Kurt.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Håller med Kölis att det står så mycket negativt i tidningarna att man inte läser det snart och visst är det mycket varsel och många har blivit arbetslösa men som på jobbet som inte har varslat så många än så går en del som levande kollin och bara snackar istället för att jobba och se till så företaget går plus .
Många gör inte ett skit mer än vad som är uträknat att dom skall göra istället för att arbeta till klockan ringer , tacka (fult ord) att inte det kan gå bra med sådana slappisar.
Jag har jobbat på samma industri i 25 år och man har ju fått lite "hemma känsla" och många går bara till jobbet för att kvittera ut sin lön och skiter i om dom gör något eller inte ,i dessa fall så skulle man gå ifrån "sist in först ut lagen" och se till så dom som vill jobba stannar och dom som skiter i vilket kan gå och inte komma tillbaka .

Man måste ju se på jobbet " vad kan man göra för att det skall bli bättre och gå lite fortare " det är ju på så sätt man kan konkurera med låglöneländerna , tänk förbövlen .

Senast ändrad:

bojon

HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
617
Medlemskap
2025

Hej.

Blev själv av med arbetet vid 48 års ålder efter nästan tjugo år hos samma arbetsgivare. Såg att det fanns betydligt bättre möjligheter för arbete om jag flyttade - arbetspendlade de sextio mil som det skiljde mellan familjen och arbetet. Bodde i husvagnen under veckorna åkte ”hem” två gånger i månaden. Så sagt och gjort, nu efter åtta år så inser jag att det gagnade hela familjen, de flyttade med efter ett års arbetspendling till Sundbyberg.

Se möjligheter – inte problem med den uppkomna situationen.

Som tipps för de som känner sig manade och som är intresserade så söker vårt företag med ljus och lykta följande personal:

Swedtrac söker nu
- En tekniker, gärna med bred erfarenhet av personvagnar
- En reparatör. Erfarenhet av personvagnar är meriterande
- Fyra elektriker med inriktning på järnvägsfordon

Du kommer att arbeta med reparationer och underhåll av järnvägsfordon.
Troligen har tidigare erfarenhet av sådant arbete. En kombination av el/mekanisk kompetens är önskvärd.

Frågor angående ovanstående tjänster besvaras av
Ronny Carlsson, 0706-70 65 56
Skicka din ansökan snarast till:
SWT SWEDTRAC Sverige AB
Att: Ronny Carlsson
Box 7092
170 07 Solna
E-post: ronny.carlsson@swedtrac.com

http://www.swedtrac.se/sverige/jobba.htm

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Som et lite apropos: Kristin Halvorsen: - Shop så det svir! - VG Nett om Finanskrisen - det kan faktisk være en måte å redde mange jobber på, selv om det i Norge hadde vært mer fornuftig at staten hadde investert i infrastruktur og på den måten stimulert økonomien. Men som alltid: politikk er organisert egeninteresse. Selv holder jeg meg unna politikken.

Senast ändrad:

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Jag blev av med mitt arbete för nästan fyra år sedan efter en omorganisation - har jobbat på Landstinget Halland i 30 år. Under mitt arbetssökande har jag gått någon enstaka kurs samt tagit eget initiativ till vikariat på dagis. Administration är ingen lätt branch att få jobb inom - speciellt inte när man har passerat 50 år. En så pass bra tjänst som jag hade på Landstinget är inte lätt att få igen - speciellt inte när man inte har högskola. Tyvärr är det så att de flesta arbetsgivare bara vill ha yngre personer. De vill inte ens ta emot oss som fyllt 50 år på praktikplatser då arb givaren slipper betala lön.

Men jag klagar inte ändå - gör så gott jag kan med mitt arbetssökande - vi är ju ändå två och har ju vårt härliga husbilsliv som förgyller tillvaron.

Marie:yes:

Toppen