Sv: Varsel
Kölis 75;
HM HM? Måste jag blanda mig i lite, som vanligt kan jag inte förbise en del inlägg. Börjar i slutet av citatet! CITERAR" Upp med hakan nu gott folk och kolla omkring dig, inte fan har vi det så taskigt som alla försöker få oss att tro" Slut citat? Är ju lätt för oss att säga, för hur som go vänner, vi som sitter med stora dyra husbilar och husvagnar och som har råd att åka lite hit och dit har det förbannat bra, märker inte direkt av krisen själv så jag räknar mig själv dit. Men att säga det inte är så illa och upp med hakan det är inte så illa till den eller de som just förlorat jobben är kanske lite att ta i? Har bekanta där han,hon och en son jobbar på samma företag och alla tre har blivit av med jobben och då lär dom stackarna nog fan märka av det. Tror inte dom blir gladare av att man dunkar dom i ryggen och säger för fan XX ryck upp dig, det e inte så illa. Är man tvungen sälja hus och hem för att inte hamna i skuldfällan är man nog föga glad för den ryggdunken! Klart som fasen att det ser svart ut då. Är ju bara så att vi med vagn/bil har det förspänt mot dom som är tvungna sälja allt för att klara sig framåt. Det finns dom som inte har råd ens att ta en kort semester hemma än mindre tanka en stor fet bil och dra till kroatsien för att ta ett ex. Tycker inte man ska bagatilisera det som kommer i krisens spår, lätt att göra när man inte har ont av det själv, men betänk!! Det finns folk i vårt rika land som inte ens har mat för dagen. Ensamstående med flera ungar som tvingas vända på slantarna, dom e många! Så nog fan är det så illa för en hel del faktiskt!!! Lite ödmjukhet har inte skadat någon, inte fysiskt allafall. Tänk på det nästa gång ni tankar bilen för att dra på en myshelg, när ni myser lär någon sitta i gråt av förtvivlan. VISST FAN E DET ILLA!!!!!!
MVH Argos