• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varsel

A

Argos9595

Guest
Sv: Varsel

Ja det är rätt så dystert i arbetsmarknaden just nu. Folk varslas hit & dit. MEN. En sak gör mig riktigt förbannad. Jag läste i vår lokaltidning idag (Kristianstadsbladet) att volvochefen har 1,8 miljoner i lön/månad!!!!
Ja bara säger: Får det verkligen gå till så här? Sen ska arbetarna behöva gå, det vore väl bättre att sänka deras löner då!?

1,8 miljoner/månad det är ju för f-n en fantasilön.

Till volvo säger jag bara: USCH VAD SVINIGT!!!

Tack
:mcride:

F

F.d. 622

Guest

På tal om Kabe, fritidscenter i Anderstorp som hade Kabe i sitt sortiment har kursat 2009-11-07. Så nu har vi inte dom heller kvar:(

F

F.d. 4879

Guest

Massmedia är fullproppadmed negativa nyheter, nu har även vårt forum blivit drabbade av det, känns som att hela klubben kanske skulle begå ett kollektivt självmord? Klart som fan att folk ser allt i svart när det är den ända färgen som finns i massmedia idag. Är det verkligen någon här som tror att hela Svenska befolkningen kommer att bli arbetslösa och få bo i skogen i stulna tält medans bostäderna står och förfaller? Så länge alla är pissnödiga och inte törs gå på toa för att man måste spara på det man har så blir det ingen konsumtion, omsättning och arbetstillfällen. Nej, det är mycket hög tid att vi talar om för massmedia att vi köper inte din tidning, vi tittar inte på din kanal, vi lyssnar inte på din kanal. Vi är skit trötta på att bli matade med elände fråns vi vaknar och tills vi lägger oss. Visst är det ett ekonomiskt ansträngt läge i världen idag och det beror på upp- hååsade pengar i form av aktier som inte har nån förankring i realiteten. Vad lärde vi oss av Fermenta affären? Jo mycket, synd bara att vi glömde berätta det för våra barn som idag är dagens "juppis". Får man gissa att nästa finaskris kommer att inträffa 2025?
Upp med hakan nu gott folk och kolla omkring dej, inte fan har vi det så taskigt som alla försöker få oss att tro?

F

F.d. 1997

Guest

Vår lilla avdelning har aldrig haft så myckat att göra på jobbet som nu. Har varit helt "galet" sedan september.
/David

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

I vår familj hade vi beslutat att vi skulle inte köpa några julklappar de vuxna emellan. Detta var vi överens om tidigt i höstas före alla kriser men i dag ringde jag mina barn och sa "vi måste köpa julklappar till varandra för att hålla upp konsumtionen". Vi skall handla oss ur den så kallade krisen.
Det jag lärt mig under mina 68 år är att det går upp och ner, och det är aldrig så illa som det verkar men heller aldrig så bra som de ser ut.

PS Jag har mailat såväl SVT som Helsingborgs Dagblad och efterlyst positiva initiativ som motvikt mot allt elände, elände, elände som de bombar oss med. Upp med hakan!! DS

F

F.d. 53133

Guest

"Upp med hakan nu gott folk och kolla omkring dej, inte fan har vi det så taskigt som alla försöker få oss att tro?"

Skitenkelt.... utan jobb och en mille i skuld för bostaden 45+ och jobbprognos????
A-kassa.hmmmm ett tag till....Upp med hakan!!!!
Snudd på spark på redan liggande.....

F

F.d. 622

Guest

Kölis 75;

HM HM? Måste jag blanda mig i lite, som vanligt kan jag inte förbise en del inlägg. Börjar i slutet av citatet! CITERAR" Upp med hakan nu gott folk och kolla omkring dig, inte fan har vi det så taskigt som alla försöker få oss att tro" Slut citat? Är ju lätt för oss att säga, för hur som go vänner, vi som sitter med stora dyra husbilar och husvagnar och som har råd att åka lite hit och dit har det förbannat bra, märker inte direkt av krisen själv så jag räknar mig själv dit. Men att säga det inte är så illa och upp med hakan det är inte så illa till den eller de som just förlorat jobben är kanske lite att ta i? Har bekanta där han,hon och en son jobbar på samma företag och alla tre har blivit av med jobben och då lär dom stackarna nog fan märka av det. Tror inte dom blir gladare av att man dunkar dom i ryggen och säger för fan XX ryck upp dig, det e inte så illa. Är man tvungen sälja hus och hem för att inte hamna i skuldfällan är man nog föga glad för den ryggdunken! Klart som fasen att det ser svart ut då. Är ju bara så att vi med vagn/bil har det förspänt mot dom som är tvungna sälja allt för att klara sig framåt. Det finns dom som inte har råd ens att ta en kort semester hemma än mindre tanka en stor fet bil och dra till kroatsien för att ta ett ex. Tycker inte man ska bagatilisera det som kommer i krisens spår, lätt att göra när man inte har ont av det själv, men betänk!! Det finns folk i vårt rika land som inte ens har mat för dagen. Ensamstående med flera ungar som tvingas vända på slantarna, dom e många! Så nog fan är det så illa för en hel del faktiskt!!! Lite ödmjukhet har inte skadat någon, inte fysiskt allafall. Tänk på det nästa gång ni tankar bilen för att dra på en myshelg, när ni myser lär någon sitta i gråt av förtvivlan. VISST FAN E DET ILLA!!!!!!
MVH Argos

F

F.d. 14038

Guest

Hoppar ner från läktarn för en gång.
Håller med dig Kölis i vad du skriver i ditt första inlägg, jag tycker nog att massmedia har en stor del i den så kallade krisen som nu drabbar många.
I ditt andra inlägg håller jag däremot inte med dig fullt ut utan bara till en del.
Det är nog inte så lätt att bara göra något åt för de personer och familjer som drabbas.
Vi ska kanske ta och tänka på dom på ett mer förstående sätt och beklaga deras situation, vad kan vi då göra för dom.
Jag har inte svaret men tycker det är för jävligt att man friställer folk till höger och vänster utan att tänka på konsikventerna för de drabbade.
Kunde fortsätta länge att skriva om detta men avstår för det blir väll bara politik av det.
Hls Laika.

F

F.d. 6238

Guest

Hej Laika, roligt att se att Du är på "banan" igen. OBS! Inte Banan!

F

F.d. 4879

Guest

Oj, det här blev ett känsligt kapitel så här på fredagskvällen, sorry! Vad jag bara menade var att man kanske skulle se saker och ting med en positiv syn istället för att gå runt med svetsglasögon på sig dygnet runt. Visst fan är det synd om dom dom blir utan arbete men man kanske även måste göranågot själv åt det också, inte bara förlita sig på att aandra ska lösa ens situation. Vi har en hel del invandrare här, en del kom för 60 år sedan och en del för ett par år sedan. Många av dom har skapat sig något som är mycket bra, en framtid och en egen försörjning som ofta försörjer andra också. Kunde/kan dom så kan en inföding också! Vill inte skapa nån politisk debatt av det här utan bara att få var och en att tänka till. Lösningen är inte att alla ska bo i Stockholm (vilket många tror) utan man ska nog försöka göra nåt bra av det man har där man bor idag. Gamla Konsum (Konsumentföreningen) var inte fel på landsbyggden.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Er helt enig Kölis og laila, media blåser saken ut av proposjoner. Det er et stort fall på verdens børser, helt ned til tallene fra 2004. Tenk det at stigningene de siste 4 år er borte, mye av denne stigningen er et resultat av endel bankfolks ville gambling. De privatpersoner som har spillt høyt blir rammet, media skremmer resten av verden - dette rammer produsenter som er avhengig av salg til forbrukere som lar seg skremme. De det er ille for er de som mister jobben som følge av redusert omsettning.

L

Lelle_22

Guest

Bundna lån till låg ränta ett par år till.
Stadig, värdesäkrad, inkomst från staten den 18 varje månad (pension).
Husbilen jag köpte alldeles nyss var rejält prissänkt p.g.a. någon finanskris jag inte märkt av annat än i media, inte ens i speceriaffären.
Taskigt för dem som mister jobbet.
Handla varor som vanligt så upprätthåller vi vårt välstånd.

Lelle_22

F

F.d. 52938

Guest

Tack knugrognr!
Det verkar som det finns folk som tänker med den översta delen på kroppen!
problemen vi ser idag, just nu tror jag är så stora att vi inte ens förstår
innebörden av ekonomiskt jävelskap! jag tror att vi - alla är som vanligt
grundlurade !!
Har aldrig varit utan arbete tills nu, jobbat hela mitt liv och tyckt att det
är härligt att gå upp varje morgon 0530 o jobba till 16.00 eller längre men
det har visat sig att sen 1976 utan en timme arbetslös står jag nu där!
Fy faaaan va tungt !
Man tror allt löser sig ,det har alltid fixat sig, Men nu tror jag att vi(alla)
har inte sett den SVARTA tiden som kommer efter ......

Oj va tungt det blev, men tyvärr får vi nog kännbara problem allihop!

Toppen