• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varsam försäkring

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej!

På samma sätt som många andra
- caravan club, motormännen mm

Men den stor skillnaden är att HBK har avtal med Varsam och att dom har en egen Skadeavdelning och erbjuder 182 dagars reseförsäkringen mot en extra kostnad. Med andra ord behöver dom som inte har behov av så många dagar inte betala för det.
Vi hoppas att Varsam blir ett bra alternativ för många av oss HBK:are
Sedan kan man givetvis aldrig uppfylla allas specifika önskemål.

Gör jämförelser och välj det som Er passar bäst.

PS. Vi kommer givetvis att tillsammans med Varsam att efter utvärdering att utveckla produkten framöver.

Ha de gott
 

monsun31

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
11535
Medlemskap
2024
Vore tacksamt om ordförande och övriga som talar sig varmt för Varsam kan svara när varsam inför 182 dgr eftersom ingen på bolaget klarar svara på frågan.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Vore tacksamt om ordförande och övriga som talar sig varmt för Varsam kan svara när varsam inför 182 dgr eftersom ingen på bolaget klarar svara på frågan.
Här är svar från Ordförande:
 
Senast ändrad:

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Hej

Med Varsam är det max 45 eller 182 dagar som gäller. Man kan tyvärr inte tillfredsställa alla olika behov.

Mvh // Åke
Vi är ju några som åker ner på hösten söderut exp Spanien i cirka 3 månader.Det var tanken med 90 dagar som ingick med CC försäkring vilket passade oss bra.Förstår att man inte kan tillfredsställa alla ursäkta att jag frågade.
 

kocken1

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1702
Medlemskap
2025
När jag läser här på hbk medlemsförmånert om Varsam försäkring till husbilen så låter det som att man måste ha hemförsäkringen där också för att få teckna?
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
676
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Jag fick reklambladet från varsam idag. Jag vill kunna skicka ett mejl dit och begära offert baserat på vårat sätt att använda husbilen. Värdelöst att tala med en person som inte förstår vad jag vill. Jag fortsätter med Kabria.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Ringde in för att kolla då erbjudandet som skickades hem lät bra, men slutpriset blev 1500kr dyrare än i erbjudandet så behåller Folksam.
Förutsättningarna som ökade priset:
1000-1500 mil, erbjudandet var upp till max 1000 mil.
Körning utanför norden kostar extra.
Värde 1-1,5M . Över 1,25M krävs spårsändare

Så kör man mindre än 1000 mil om året inom norden med en husbil under miljonen så kan det säkert vara ett alternativ.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.275
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
När jag pratade med Varsam nu sa de att för att teckna 182 dagars reseförsäkringen måste man ha hemförsäkringen hos dem oxså.
Så då kan inte jag ta denna försäkring då jag har min hemförsäkring genom jobbet.
Vad jag förstå så vill de att du har ytterligare försäkring hos dem, tex en bilförsäkring men nu blev jag lite osäker.
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.697
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
När jag pratade med Varsam nu sa de att för att teckna 182 dagars reseförsäkringen måste man ha hemförsäkringen hos dem oxså.
Så då kan inte jag ta denna försäkring då jag har min hemförsäkring genom jobbet.
Hör av dig igen till Varsam, om du har kollektiv hemförsäkring så tror jag att det räcker om du tecknar ytterligare en sakförsäkring hos dom. Då borde du kunna teckna reseförsäkringen, men jag är inte säker.

/Leif
 

ekarna56

HBK Medlem
Inlägg
46
Kommun
Skurup
HBK-Nr
35747
Medlemskap
2025
Hej,
Hade förra husbilen försäkrad i M (Gjensidige). Kollade med M på försäkring på vår nya husbil. Dethleffs Globetrotter.
Är för tung och för dyr sa de.
Kollade ned Varsam som hade skickat reklam om försäkring på husbil.
Fick nej till svar. De ligger oxå i Gjensidige.
Kollade med LF.
Inga problem samt att man kan bo i husbilen när den är avställd.
Har fått svar på mail om detta.
 

matse

HBK Medlem
Inlägg
510
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2024
Hej,
Hade förra husbilen försäkrad i M (Gjensidige). Kollade med M på försäkring på vår nya husbil. Dethleffs Globetrotter.
Är för tung och för dyr sa de.
Kollade ned Varsam som hade skickat reklam om försäkring på husbil.
Fick nej till svar. De ligger oxå i Gjensidige.
Kollade med LF.
Inga problem samt att man kan bo i husbilen när den är avställd.
Har fått svar på mail om detta.
Vilket Länsförsäkringsbolag godkänner boende i avställd bil?.
Står i mitt avtal gäller ej....lf Blekinge.
 
Toppen