• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningslampor Ducato

F

F.d. 50649

Guest
Sv: Varningslampor Ducato

Samma fel på min 2012 Fiat. Bytte i höstas och funkade bra, nu har bilen gått 70mil och två andra dioder börjat glöda/glimma. Ska prata med verkstaden i Södertälje och höra vad dom säger.
 

marry

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Laholm
HBK-Nr
6283
Medlemskap
2026
Sv: Varningslampor Ducato

Har samma problem, upptäckte det tyvärr två veckor efter garantin gått ut:mad:
Inväntar svar från Fiat, men de verkar inte så servicevänliga på telefonen...
Märkligt att det inte förlänger garantin när det tydligen är ett standardfel.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Sök upp en annan firma om dom är ohövliga.
Kolla med ditt försäkringsbolag om denna
täcker viss del av kostnaden.
 

Tlinn

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Växjö
Sv: Varningslampor Ducato



Hmm...har en 2015 som på premiärturen fick just dessa konstiga lampfel...när jag petar i farthållaren så tänds(svagt) lampan för slitna bromsbelägg, samt fel i insprutningssystemet....så bara in på garantiåtgärd då! Som tur är så såg jag på fiatcamper att det finns någon uppdatering som ändå ska göras, så det finns en annan anledning också att ta in bilen..
Jag har med en 2015 med exakt samma fel , hur löste du detta ?
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Jag har med en 2015 med exakt samma fel , hur löste du detta ?
Även jag har samma fel sedan några år tillbaka och har inte fått det utbytt på garantin. Felet försvinner när bilen används men man får passa sig och inte besiktiga för tidigt på våren när man precis startat upp efter vinterförvaringen.
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Varningslampor Ducato

Tyvärr kan jag inte hjälpa dej, men är inte förvånad.

Hittade detta när jag googlade Fiat

FIAT - Förbannade Italienska A-Traktor
FIAT - Fjollor I Antik Traktor
FIAT - Fjollor I A-Traktor
FIAT - Fix It Again Tony
FIAT - Farlig I Allmän Trafik
FIAT - Ful Italiensk Arbets Traktor
FIAT - Fungerar Inte Alls Tillfredsställande
FIAT - Fungerar Inte Alltid Tyvärr
FIAT - Fiasko i alla tester

:D:D

Främst i alla tider.
 

Gösta

HBK Intresserad
Inlägg
297
Kommun
Heby
Ska man generalisera lite så händer det att elsystem på italienska maskiner lämnar en del övrigt att önska. Kör italienska lastmaskiner . På den första vi körde från -00 Kan man bara konstatera att vilka droger har den här konstruktören gått på.
Kanske finns något skäl till att Fiat är ett väldigt udda bilmärke i Sverige.
Göran i Björnarbo
 

Blomman65

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
30703
Medlemskap
2024
Hej
jag fick idag fram en gul oljekanna i displayen, hittar inte igen den i instruktionsboken.
Kan någon hjälpa mig med vad den betyder, se bild
1620157484423.png
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej
jag fick idag fram en gul oljekanna i displayen, hittar inte igen den i instruktionsboken.
Kan någon hjälpa mig med vad den betyder, se bild
Visa bilaga 209670
Kan vara varning för oljebyte,den kommer efter 4800 mil eller om verkstan glömt nolla vid service,gå in menyn och titta på oljeräkneverket.Sidan 33
Detta är inte varning för lågt oljetryck.
 

Blomman65

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
30703
Medlemskap
2024
Kan vara varning för oljebyte,den kommer efter 4800 mil eller om verkstan glömt nolla vid service,gå in menyn och titta på oljeräkneverket.Sidan 33
Detta är inte varning för lågt oljetryck.
Hej Olof,

Bilen har bara gått 1500 mil, kan det ha att göra med att jag hade tomt i batteriet innan lampan kom?
Har läst någonstans att det kan uppstå konstigheter då.
 

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Fick detta problem på min förra fiat motor 2,3 , problemet på denna var det givaren som satt inne i olje tåget och indikerar. I mitt fall fick man byta den sedan var problemet löst. Bilen en knaus 900 av 2017 års modell som när felet uppstod gått 50 mil.
 

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Sv: Varningslampor Ducato

Ja du har rätt Fiat & vatten går inte ihop de centraler du visar sitter inne i bilen inga problem med dessa. Problemet är i säkringsboxen under vä. Strålkastare & under torkarmotorn där rinner allt vatten från vindrutan ner i det finns enkla medel att förebygga dessa problem. Dom som är intresserade jag kommer att vara med på Wapnöträffen så kan jag vissa er hur man slipper fukt i kablarna.(hur vet jag detta ? Joo för att jag jobbar med dessa bilar.)
Men har man en helintegrerad Dethleffs så sitter säkringsdosan i motorrummet väl skyddad ca 3dm innanför grillen.
 

Kenta59

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Värmdö
Men har man en helintegrerad Dethleffs så sitter säkringsdosan i motorrummet väl skyddad ca 3dm innanför grillen.
Gammal tråd men såg att du jobbade med dessa
Har en 2013 som plötsligt abs och bromslampa började lysa på vid inbromsning rödljus.
Tänkte att jag startar om bilen men se då tändes även motorlampan, hastighetsmätaren fungerar inte mätarställningen rör sig inte, range och mendelförbrukning är bara sträck
Klockan funkar, motortemp bränsle damt varvräknare funkar
Vad är den gemensamma nämnaren?
Vart ska jag börja leta?
Har försökt koppla in min felkodsläsare men den får ingen kontakt
Hr du nått tips?
 
Toppen