Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare
Det är väl bra att vi har politiker, kronofogde och ordningsmakt som gör denna fria livstil möjlig för besökande hantverkare. Vi har ju de lagar och regler som vi förtjänar då de ju stiftas av de politiker vi väljer eller hur? Att sedan fogdar och poliser behandlar dessa resande hantverkarna mildare än vad de skulle göra med oss andra vid samma lagstridiga handlande får vi nog se som ett utslag av främlingsvänlighet. Det måste ju därför vara positivt för främligsfientlig får man ju inte vara för då blir det inte nådigt. Det är säkert olagligt och renderar snabba åtgärder från lagens väktare. Vi får ju alla ligga som vi bäddar så det är väl bara att gilla vad politikerna gör eller ändra politiker när det är dax. Själv skall jag nog tänka litet på vad jag tycker i detta ämne en söndag fram mot höstkanten. Problem är ju till för att lösas lagligt och i demokratisk ordning.
Det är ju ganska lätt att bli arg när man ser hur våra resande gäster lever och jobbar.förbannade slödder!!!!!! dom skrattar åt oss FLATA svenskar när dom vänder ryggen åt sina skräphögar och drar iväg. ska prata med mina folkvalda om att säga upp min sophämtning, så drar jag till torget varannan vecka med full släpvagn.
klarar kanske en eller två gånger innan det blir fri kost och logi.
jag är ju bara svensk, så jag åker väl in direkt. jag tar ju inte hänsyn till deras kulturella bakgrund.....
kan tyvärr inte tillräckligt med svordomar för att beskriva vad jag känner.
den som säjer fy fy till medborgar-garden kan ju ju ta en kvast o spade och
göra följe med dom så länge ingen ordningsmakt/kronofogde eller folkvald bryr sej.
det är ju lätt att skälla på markägaren och sen återgå till sina fallskärms-förhandlingar.
vet att detta är kontroversiellt, och kommer att raderas omgående, (skulle jag åxå gjort som web-admin). men idag rann det över.
tänk på att snart är det val, och då finns det ju ingen som det är så synd om som en politiker!!
Det är väl bra att vi har politiker, kronofogde och ordningsmakt som gör denna fria livstil möjlig för besökande hantverkare. Vi har ju de lagar och regler som vi förtjänar då de ju stiftas av de politiker vi väljer eller hur? Att sedan fogdar och poliser behandlar dessa resande hantverkarna mildare än vad de skulle göra med oss andra vid samma lagstridiga handlande får vi nog se som ett utslag av främlingsvänlighet. Det måste ju därför vara positivt för främligsfientlig får man ju inte vara för då blir det inte nådigt. Det är säkert olagligt och renderar snabba åtgärder från lagens väktare. Vi får ju alla ligga som vi bäddar så det är väl bara att gilla vad politikerna gör eller ändra politiker när det är dax. Själv skall jag nog tänka litet på vad jag tycker i detta ämne en söndag fram mot höstkanten. Problem är ju till för att lösas lagligt och i demokratisk ordning.
Senast ändrad: