• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 28371

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Jeg er enig om at irske asfaltarbeidere ikke har noe å gjøre på plasser som de griser ned , men å lage forbud mot husvagnar på Stellplatzer synes jeg virker som aroganse overfor de med husvagn som oppfører seg slik en skal. Hva med alle de Stellplatzene i Sverige som tillater husvagner i følge campingkatalogen ? Har de mottatt et annet tillstånd en de platser som bare tillater husbiler?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jo tack, jag vet...:wub:...folk ringer och skriver till kommunen, ingen vågar parkera där. Jag har anmält till Polisen, men det står tydligen still med den saken...bra om fler anmäler! Kommunens gatu och parkchef har varit i kontakt med Polisen flera gånger under dagen. I eftermiddag så har dom dessutom embarkerat sig på själva tömningsplattan med en personbil, klädstreck går kors och tvärs över hela ställplatsen, det såg ut som f-n igår med allt skräp, idag ser det ut som h-e i kubik...:mad:

Det är egentligen inte klokt hur utländska "turister" kan få lov att bete sig så här. Det är verkligen inte konstigt att ingen vill ha in dom på sina campingar. I förrgår var en av dom intervjuad i ortstidningen, en snyfthistoria om att de inte får komma in på ortens camping. Han kände sig diskriminerad, jo jag tackar....:wub:

Bäst att jag slutar skriva för då gör jag mig väl olycklig här på forumet, men jag gissar att de flesta fattar vad jag tycker...

En mycket arg Ludde.:mad::mad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jeg er enig om at irske asfaltarbeidere ikke har noe å gjøre på plasser som de griser ned , men å lage forbud mot husvagnar på Stellplatzer synes jeg virker som aroganse overfor de med husvagn som oppfører seg slik en skal. Hva med alle de Stellplatzene i Sverige som tillater husvagner i følge campingkatalogen ? Har de mottatt et annet tillstånd en de platser som bare tillater husbiler?

Tyvärr, jag upprepar ännu en gång, för att vi överhuvudtaget skulle få en ställplats inne i centrala stan så var villkoret inga husvagnar från kommunens sida, eftersom platsen då mer liknar en camping än en ställplats och då krävs helt andra tillstånd och planändringar!

/Ludde

F

F.d. 28371

Guest

Ludde!
Gjelder det du skriver om husvagnar kun i en kommune, eller gjelder det i alle kommuner i Sverige? Kanskje du kan svare på mitt spørsmål angående de Stellplazer som er nevnt i campingkatalogen og tillater husvagner.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Allt för ofta finns dom närmare än man tror bara för att snålheten bedrar visheten hos grannarna på er egen gata.
Dom har även varit på gatan där jag bor och fått göra affär med grannar.

Om ingen anlitade dom fick dom problem att vara här. Men folk är sååå blåögda
och ser endast rakt ner i egen pånbok.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Ludde!
Gjelder det du skriver om husvagnar kun i en kommune, eller gjelder det i alle kommuner i Sverige? Kanskje du kan svare på mitt spørsmål angående de Stellplazer som er nevnt i campingkatalogen og tillater husvagner.

Hej Solifer, jag pratar bara om den i Kungsbacka, jag vet inte vilken katalog du pratar om. Står det i din katalog att det är tillåtet för husvagnar på vissa ställplatser så är det väl så, jag har inga synpunkter eller invändningar om det :)! Dom som driver dessa ställplatser har säkert koll på att alla tillstånd är i sin ordning och att dom följer gällande planbestämmelser...

/Ludde

F

F.d. 28371

Guest

Til Ludde !
Jeg taler om den katalogen tidnigen " alt om husvagn&camping utgir. Den selges i Sverige og sendes til alle som abonnerer på tidningen. Den har en omtale av alle campingplasser som står utenfor SCR over 500 plasser og den har en omtale av over 200(?) Stellplatzer i Sverige. Du vil finne mer på tidnigens hjemme side.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jaha, ja...nä den tidningen har inte jag, och jag vet fortfarande inte hur andra ställplatser har det med sina tillstånd och om dom följer gällande planbestämmelser eller ej. Du får kontakta dom i så fall. Jag har inte en susning...:wideeyed:...missuppfattade nog din fråga, trodde du undrade över den som jag har ordnat i Kungsbacka.:cool:

erkhu

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2025

Til Ludde !
Jeg taler om den katalogen tidnigen " alt om husvagn&camping utgir. Den selges i Sverige og sendes til alle som abonnerer på tidningen. Den har en omtale av alle campingplasser som står utenfor SCR over 500 plasser og den har en omtale av over 200(?) Stellplatzer i Sverige. Du vil finne mer på tidnigens hjemme side.

Campingkatalogen 2013 anger i Ställplatslistan Endast husbilar eller Både Husvagn och husbil för varje Ställplats.

//Eric

Senast ändrad:

Carina och Jan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2025

Borde det inte vara möjligt att stänga av vatten och ström åtminstone tills man fått väck dom, så att dom åtminstone får det mindre bekvämt.

Man blir förbannad över att man inte kör bort dom. När dom parkerade på "fina" Särö på en parkering 50 m från Gustav V gamla sommarhus var dom borta på en dag så det verkar som polisen kan få väck dom om dom bara anstränger sig.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag var där i morse, då var det tre polisbilar och många poliser på plats. Jag pratade med en av poliserna och hon var nästan helt uppgiven. Hon sa att de har inga "verktyg" att använda för att få väck dom. I den lokala ordningsstadgan så är det inte ett generellt campingförbud.

Hon berättade vilka jätteproblem som dom har. Deras barn har gått på snattarrunda i flera av butikerna i närheten, dom har plockat flera av dom vuxna rattfulla, men hon sa att gänget står bara och hånskrattar åt polisen. Och dom betalar inte några böter, dom har "inga pengar".Detta berättat till mig direkt från polisen på plats! Inga rykten!

Det som dom försöker med nu är att hela tiden vara där och störa dom, kolla körkort och nykterhet m.m.

Vad som troligtvis kommer att hända framöver är att man gör en ändring i den lokala ordningsstadgan. Det kommer troligtvis att bli någon form av generellt campingförbud. Vilket ju som vi vet drabbar oss husbilsägare negativt. Det har vi dom här j-arna att tacka för...

Hon sa att hon önskade att dom bara kunde hyra in en stor frontlastare och köra alla vagnar och all bröte härifrån....jag förstår henne.

Vad jag funderar på eftersom dom tydligen kan få härja fritt så här och grisa ner, kunde man inte fått tag på en bonde med en megastor gödselspridare, köra in på området en natt och spruta ner hela packet inklusive deras blanka fina lyxåk med lagrad grispiss? Jag hade kunnat tänka mig att sponsra böterna för den som ställer upp på detta. Jag hade gladeligen hjälpt till att sanera platsen efteråt också, bara dom försvinner....

/Ludde

T

Teddi

Guest

inte klokt ludde,,detta kan bara hända i sverige,,

enligt polisen så måste dom söka tillstånd för att stå där,,för övrigt tyckte dom att detta är ett besvärligt läge,,sedan hade dom inte,,rätt att stå där alls,,hahaha,,

norra hallands nyheter,,halleluja,,

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen