• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning . Hjälp råttor i husbilen

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Varning . Hjälp råttor i husbilen

Vi har tur att grannars katter går via husbilen o kollar om där finns nå små fåglar kvar för de brukar vara under bilen där det inte finns nå snö.

/Leif
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Varning . Hjälp råttor i husbilen

Det är som min kompis Vidhem å jag säger andvänd bilen året om låt inte bilen stå som ett hotell för möss då e de inga bekymmer.:spinny::spinny::spinny:
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Varning . Hjälp råttor i husbilen

Hej Honda59
Råttor i HB:n, det är som att få inbrått i villan. Det ställer bara till med problem och
sakadegörelse.
- 20 i Mora nu på morgonen,det ser kallt ut hos vissa HB;:ar.
/Vidhem
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Varning . Hjälp råttor i husbilen

Hej på er alla.
Vi har ett litet tips för att hålla mössen ute från bilen. Lägg kvistar av enris runt alla hjulen och man kan även lägga några kvistar inne i bilen. Det sägs att mössen skyr detta och peppar, peppar men vi har aldrig haft möss i bilen. Har gjort detta under flera år när bilen är uppställd för vinterfarvaring. Enkelt och gratis, i vart fall om man bor på landet och det är ju där mössen är i första hand.

Detta är ett gammalt beprövat recept som användes förr i tiden på husets vind mm.

Det verkar dessutom vara ett riktigt "musår" i höst för vi har fångat många i fällorna och katten jobbar för högtryck.

Trevlig helg!
Kerstin o Stig

Jag håller med Kerstin o Stig. Detta med enris är en väldigt gammal metod att hålla möss borta. Själv har jag alltid praktiserat detta både på den tiden jag hade husvagn & nu i HB'n. En kvist på varje hjul & några kvistar jämnt fördelade på golvet. Detta har alltid fungerat för mej & kommer med all säkerhet att fungera i år också. Förra året hade jag HB'n på en loge ihop med några husvagnar. Husvagnarna hade påhälsning av möss men inte min HB. Det räcker för att övertyga mej om att enris funkar.

Bennie
 
Toppen