• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för Preem macken i Slottsbron

H

Husbilgolf

Guest
Sv: Varning för Preem macken i Slottsbron

Âr det i Sverige som i Norge billigare i städerna jamfört med hovudvägarna, och billigst söndag kväll/måndag morgpn?

F

F.d. 25142

Guest

Preem-macken i Slottsbron och macken på Nyängen i Grums har den dyraste bensinen/dieseln på hela sträckan Karlstad - Göteborg. Så har det varit så länge jag kört där. Undvik, undvik.
Jag tankar alltid i Karlstad, Jet eller St1. Sen är det billigt söder om Trollhättan också, var en Jet-mack där och en Shell. Tror Jet-macken är borta nu.

Carina och Jan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2025

Det är ju inte konstigt att det är just idag som dom har ett sånt pris. Göteborg har sportlov V7 och södra Sverige vecka 8. Bytesdag på dom flesta stugor i Sälen, Idre och Branäs är Söndag. Idag kan man få in folk som måste tanka och som bara åker 2 gånger per år och inte vet var nästa mack är. En "mailbombning" mot Preems huvudkontor med en fråga om deras avtal med de mackägare som driver en Preemmack tillåter dom att skada varumärket på detta sätt. Är det OK enligt deras huvudkontor kan man ju meddela att man i fortsättningen inte kommer att tanka på preem. Får dom tillräckligt många sådana mail samt blir upplysta hur mycket varumärket skadas när det skrivs om det på internetforum som vårt, så borde dom agera. Har man ett bensinkort från någont bensinbolag förväntar man sig att man skall kunna tanka på någon av deras mackar utan att bli blåst av någon snål j...a mackägare som har som affärside att blåsa turister.
Jan

F

F.d. 29925

Guest

Vi skall nog vara glada för att inte bensinbolagen använder samma marginalprisättning som el-bolagen, för da skulle den dyraste macken vara prisbildare för de övriga.:twitcy:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Ja, det är ju stora belopp också, 60-70kr? Man kanske skall välja sina krig? :wideeyed:

Carina och Jan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2025

Jag skickade ett mail igår kväll till Preems huvudkontor med en fråga om dom tyckte att det var OK att en enskild mackägare förstör varumärket på detta sättet. Jag har inte fått något svar , så dom är nog inte så noga med att vårda sitt varumärke. Kan ju vara bra att veta om man är kund på Preem och får något problem så är man inte så noga att svara kunderna. Hade jag haft en Preemmack någon annansrtans i Sverige så hade jag varit helförbannad att någon kollega drar ner märket på detta sätt.
Jan

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Varje näringsidkare har väl rätt att sätta sina egna priser, och vi som kunder har rätt att välja var och hur vi handlar, varför krångla till det?

F

F.d. 50043

Guest

Nu är det så att bensinpriset i Slottsbron är så dyrt, för att PREEM centralt vill ha högre hyra av macken. Men det vill inte innehavaren betala, därför höjde han priset bensinpriset ligger på 13,99 och Etanolen 9.99. Antagligen för att avsluta hyrtiden genom att sälja mindre bränsle till bilarna. :mad:

F

F.d. 25230

Guest

Preem slottsbron är även den dyraste när det gäller spolarvätska, olja,mm och även godis och sånt är dom dyrast på, jag bor i området och alla undviker dem macken härikring, sen kan ja tala om att det kommer troligen bara vara en pumpstation efter sista juni för mackägaren har blivit uppsagd av svenska preem :)

Toppen