• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning för jailbreak!

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
En ny jailbreak för version 5.1.1 kom idag. Naturligtvis ville jag testa den men med påföljd att jag fick återställa hela klabbet. Visst går det smidigt att återställa till senast sparade kopia men det tar några timmar. Helt onödigt!

192 appar och 26 GB, håller på än och nästa hälften kvar!
 
Senast ändrad:

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Varning för jailbreak!

Hmmm tråkigt när det händer, är den unthetered?
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Varning för jailbreak!

Jag var också "tvungen" att testa...
Men jag ser det som en bra reningsprocess som gav mig chansen att bli av med en massa appar jag inte använder. :twitcy:
Jag blev också av med alla appar i processen, men jag beskyller iTunes för det.

Direkt efter jailbreaket fanns allt på plats och funkade perfekt, sen gjorde jag misstaget att starta en synkning som gjorde att itunes rensade bort de flesta program.

Men fördelen är att nu är den öppen och jag kan testa med att lägga in POI-filer i iGO och Navigon.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Varning för jailbreak!

Det kanske var en annan variant som är bättre?

Jag stötte på patrull trots flera försök, sen tog det halva dan för att återställa.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Varning för jailbreak!

Ja, kanske det var en bättre variant. Han behövde inte ens installera om apparna.
 

Starliner

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Varberg
HBK-Nr
3530
Medlemskap
2024
Sv: Varning för jailbreak!

En ny jailbreak för version 5.1.1 kom idag. Naturligtvis ville jag testa den men med påföljd att jag fick återställa hela klabbet. Visst går det smidigt att återställa till senast sparade kopia men det tar några timmar. Helt onödigt!

192 appar och 26 GB, håller på än och nästa hälften kvar!

Jailbreak?? Eftersom man tydligen frivilligt testar kanske det är nåt man borde ha men resultatet var tydligen inte till belåtenhet...?? Kanske nån kan förklara vad "jailbreak" är och om det är något man möjligen har nytta av??
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Varning för jailbreak!

Jailbreak innebär att man "låser upp" en iphone eller ipad så att det går att göra mer saker med den än vad Apple tillåter i original.
Till exempel kan man komma åt hela filsystemet, vilket innebär att det är möjligt att lägga in egna POI-filer i navigeringsappar som inte har den möjligheten i original.
Man kan också installera fristående appar som inte finns i iTunes, exempelvis.

Det bör påpekas att det är helt lagligt att göra detta, även om Apple gör vad de kan för att förhindra det.
Det är därför det kallas jailbreak -att man släpper ut telefonen ur fängelset...

Med ovannämnda fördelar så följer ju också att man minskar säkerheten i telefonens operativsystem, det skall man vara medveten om. Och det ibland inte går som man tänkt...

//Stefan
 
Toppen