• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning för Caravanförsäkring

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Hej!

Jag har också bara goda erfarenheter av Caravan försäkring, tycker också att det skulle vara rätt partner för HBK att diskutera fram ett avtal för medlemmarna.

Mvh

Bosse
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Borde det inte räcka att man som person går med i CC och stödjer deras klubb. HBK är ett internetforum och vad jag förstår utan ekonomiska intressen.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Man bör ha minst två aktörer för att uppnå konkurrenssituation.

//Tommy
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Tråkigt med denna rubrik. :mad:
Vi har haft Caravan försäkring sedan vi köpte husbilen i februari 2008. Har tyvärr varit tvugna att utnyttja försäkringen flera gånger och det har alltid varit mycket smidigt. Har även flyttat båt och hem till Caravan och fått lägre kostnader, även inräknat medlemsavgiften i CC. :):)
Vid vår resa nu i höst drabbades jag av en infektion i Frankrike och besökte läkare och fick medicin. Ett telefonsamtal till Caravan räckte och idag kom ersättning för hela utgiften in på mitt konto.
Det kallar jag service.:)

Birgitta
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Jag tror mycket handlar om vilken handläggare man får vid sin skada.
Är det någon som skall "putsa" sina siffror eller har allmänt en dålig dag, så kan det gå illa. Min känsla säger att en skadereglerare är nästan allsmäktigt....
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Varning för Caravanförsäkring

HBK har ett avtal med Folksam.Det räcker väl?
HaDe Hasse
:yes:Ja som medlem i HBK behövs inga alternativ , oavsett kostnaden och villkoren i Folksam försäkringen bör inte vi som goda och rättrogna medlemmar ifråga sätta sådana banaliteter , bra inställning du har Hasse .
Ser doc att det också finns dom här som tycker att det är jättebra det här med mångfald och konkurens , tack för det Kenth .
Rulla Lugnt.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Jag tror mycket handlar om vilken handläggare man får vid sin skada.
Är det någon som skall "putsa" sina siffror eller har allmänt en dålig dag, så kan det gå illa. Min känsla säger att en skadereglerare är nästan allsmäktigt....


En skadetekniker och handläggare är Allmäktiga.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Rune B Nu får du sansa dej.Det var bara en upplysning.Du får ta vilket försäkringsbolag du vill.Jag tar ditt inlägg som personligt påhopp.
HaDe Hasse
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Rune B Nu får du sansa dej.Det var bara en upplysning.Du får ta vilket försäkringsbolag du vill.Jag tar ditt inlägg som personligt påhopp.
HaDe Hasse
:wideeyed:Lessen att du tar det som ett personligt påhopp , ber dig om ursäkt för mitt inlägg i den här tråden .
Jag vill bara upplysa om att det kan vara bra med konkurrans och mångfald , vad priset och villkoren beträffar mellan olika försäkringsbolag , jag ser inget tokigt i att det kanske fanns ex. 2 olika bolag att välja mellan inom HBK med kanske lite olika villkor allt beroende av vad du önskar ska ingå i just din försäkring .

I ditt inlägg skrev du " HBK har ett avtal med Folksam. Det räcker väl"
Än en ggn. ledsen att du tar illa vid dig , för att jag inte fullt ut delade din synpunkt i den här tråden .
Rulla Lugnt .
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Rune B Jag personligen tror inte det är möjligt att ha avtal med flera försäkringsbolag.
CC har väl bara ett bolag eller har dom flera?
HaDe Hasse
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Rune B Jag personligen tror inte det är möjligt att ha avtal med flera försäkringsbolag.
CC har väl bara ett bolag eller har dom flera?
HaDe Hasse
:wideeyed:Det vet vi väl inte CC har visserligen bara en försäkring , men dom har ju te.x rabattavtal med många olika rederier , gummihandlare etc.
Undrar bara varför man inte skulle kunne teckna ett avtal mellan ex2 försäkrings bolag om det är olika slutprudukter vi efterfrågar (hur mycket ska ingå i respektive försäkring och vad är jag beredd att betala. för mina önskemål ) .
Ett annat exempel det finns någon reklam där man säger att du ska vara otrogen mot din bank, på så vis kan du få bättre villkor som kund .
Om 2 eller fler försäkringsbolag ska konkurera om 7000 husbilsåkare så borde vi väl vara en ganska bra grupp att få som kunder .
Men är inte bolagen konkurans utsatta så sätter dom ju priset i stort sätt hur som helst , vi har ju bara att glatt betala den summa dom finner lämpligt att pungslå oss på .
OBS detta är mina egna tankar , utan avsikter att såra någon med inlägget .
Rulla Lugnt .
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Hej!

Jag vill påpeka att vi blivit mycket trevligt bemötta av Caravanförsäkring och efter en raserad växellåda i Skottland (efter lite strul med datorer) all ersättning som vi var berättigade till. På grund av datastrulet i kontakten från Skottland så bjöd de på självrisken, detta utan att jag bad om det.

Kjell Thornbratt
Hoppas att det inte var 6 vxl låda för då blir det väl 6 självrisker.............
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Varning för Caravanförsäkring

:wideeyed:Det vet vi väl inte CC har visserligen bara en försäkring , men dom har ju te.x rabattavtal med många olika rederier , gummihandlare etc.
Undrar bara varför man inte skulle kunne teckna ett avtal mellan ex2 försäkrings bolag om det är olika slutprudukter vi efterfrågar (hur mycket ska ingå i respektive försäkring och vad är jag beredd att betala. för mina önskemål ) .
Ett annat exempel det finns någon reklam där man säger att du ska vara otrogen mot din bank, på så vis kan du få bättre villkor som
kund .

Om 2 eller fler försäkringsbolag ska konkurera om 7000 husbilsåkare så borde vi väl vara en ganska bra grupp att få som kunder .
Men är inte bolagen konkurans utsatta så sätter dom ju priset i stort sätt hur som helst , vi har ju bara att glatt betala den summa dom finner lämpligt att pungslå oss på .
OBS detta är mina egna tankar , utan avsikter att såra någon med inlägget .
Rulla Lugnt .

kan ju vara det som behövs för att Folksam ska anstränga sig dom kan om dom vill jag vet efter 18 år som tidigare anställd i det företaget.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Varning för Caravanförsäkring

hej,,ja blev uppringd av en verklig eldsjäl hos oss för nån månad sen,,han har bearbetat folksam under lång tid,,vi ger honom den tid han behöver,,

ja tror på denne man,,e de så som många påstår(ställ av på måndag--ställ på dan efter),,ock i samband med detta byta bolag,,funkar detta i praktiken så tror ja starkt på detta,,
då kanske vi blir vinnare hela gänget,,ja kommer inte ihåg hans namn men de har mindre betydelse,,huvudsaken att han brinner för de han håller på med,,
så för min egen del så väntar jag,,,teddi,,
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Rune B Jag personligen tror inte det är möjligt att ha avtal med flera försäkringsbolag.
CC har väl bara ett bolag eller har dom flera?
HaDe Hasse

Hasse, vilket trams!

Planhushållningen, kommunismen är ett dåligt alternariv, vid det här laget är det ett känt faktum.

Vi som arbetar i näringslivet arbetar med alternativ hela tiden! Folksam har lurat HBK och de som lagt ner ett stort arbete från klubbens sida borde vara mycket besvikna. Vi skall självklart inte stå där vid vägkanten med mössan i handen och tycka att Folksam är ett bra alternativ, för det är det inte!

Ja, jag har Folksam fortsatt p.g.a. ren slöhet från min egen sida.

Självklart är 7000 husbilar en intressant målgrupp för ett försäkringsbolag och visst kan vi låta ett antal få offerera. Varför inte alla?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Det är väl upp till var och en vilket förs.bolag man vill ha?
Vi har jämfört ett antal bolag och tagit det vi tyckt bäst.
Ingen är tvingad att ta Folksam bara för att HBK har avtal med dom.
Det trodde jag alla förstog men tydligen inte.
HaDe Hasse
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Varning för Caravanförsäkring

Är det bara jag och insändaren som tycker det är lite märkligt att ta betalt flera sjäkvrisker vid ett och samma skadetillfälle?

Kör man fast i någog när man kör framlänges är det inte helt ovanligt att mer går sönder när man skall ta sig därifrån (baklänges) eller förväntar sig försäkringsbolagen att man skall demontera trädet och dissikera satelitantennen innan för att minimera skadorna?

INGEN gör väl sönder sin dyra husbil medvetet så varför skall man räkna fler än en självrisk vid ett och samma skadetillfälle? DET beteendet är som uppbyggt för att man skall fuska vilket inte gagnar någon, varken oss eller försäkringsbolagen!

Mvh!
// Niklas
 
Toppen