• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

varför så dyr?

F

F.d. 10707

Guest
Hej ska köra på semester i sommar till Kroatien/Italien har hört att man måste ha en speciell skylt bak på cyklarna som sitter på husbilen det är väl ok...Men varför ska en sådan behöva kosta 435 kr dessutom ingår ingen anordning att fästa skylten med ! har bara hittat fiammas "reflexskylt"
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: varför så dyr?

Hej Burre!
En sådan kan du säkert tillverka själv. Lite aluminiumplåt och reflextape. Vi har kört i Kroatien i 2 år och det är aldrig någon som har åberopat denna skylt, nä det är bara att köra tror jag
mvh Stiffe
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: varför så dyr?

Kanske behöver du det till Italien,men i Kroatien behöver du det inte.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: varför så dyr?

Hej Burre!
Jo i Italien MÅSTE man ha en.Du kan köpa den i Tyskland på vilken husbilsfirma som helst från 250:- och upp till 500:-beroende på utförande.Ring och fråga om inte Husvagnssvenson har någon.
Hadet Anders.B
 
F

F.d. 518

Guest
Sv: varför så dyr?

De finns på Husvagnssvenssons. Jag vet tyvärr inte vad de kostar där.
 

Gubben

FD HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
14765
Medlemskap
2023
Sv: varför så dyr?

i Italien är det ett måste en tusing i böter om man saknar den , köpte min för en hundring på första större mack efter gränsen, fäst snören ingick inte i priset . Å glöm inte att fixa en sk. varselväst ! God tur!:mcride:
 
T

tranebo3

Guest
Sv: varför så dyr?

Hej.
Har planer på att åka till Italien och Kroatien. Läste inlägget om skylt på cyklar bak.
Hur ser skylten ut? Är det en trekantig eller rund skylt?Är den lik en varningstriangel?
Vore tacksam om en utförligare beskrivning.
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: varför så dyr?

Har pratat med husvagnssvenssons de har skylt kostar 290:- men skickar inte på postorder så jag tycker de kan behålla sina skyltar..... kan lika bra gjynna en tysk istället å köpa där:rolleyes:
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: varför så dyr?

Lägsta ordersumman hos HusvagnsSvenssons postorder är 300kr enligt katalogen.
Kanske du kan hitta något mer för minst 10kr så verkar det ok.
Sedan kan man tycka att det är ett gränsfall.
Jag hittar inte skylten i deras katalog, vet du artikelnumret?
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: varför så dyr?

Köpte en i Italien (i plast) för 9 euro. Motsvarande här (i aluminium) kostade mer än 400 kronor. Så det tycks vara stor business.

Hälsningar

Håkan
 
F

F.d. 10707

Guest
Sv: varför så dyr? tack tack

:wink: Hej vill bara tacka för alla förslag nu gäller det bara att bestämma sig för vad...ha en skön sommar
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: varför så dyr? tack tack

Hej burre!
Saknar Dej i medlemsmatrikeln.Nu är det väl läge att slå till och bli medlem.Eller har jag missat nåt? Välkommen och ha en skön husbilssommar.
Mvh.Lasse
 

Eva och Ronald

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2024
Sv: varför så dyr?

Hej Burre
Jag var nere i Kroatien förra sommaren och körde genom Italy utan den här skylten som alla säger att man måste ha :)
OK visst måste man ha den men vi klara oss igenom utan en sådan.
En pappskiva med vit bakgrund och röda snestrek kan du själv göra och spänna fast med vad du vill bakpå dina cyklar.
Själv hitta jag en sådan längs vägen mellan Staffanstorp och Malmö, som någon turist säkert tappat och får köpa en ny när han kommer hem till landet han nu kommer ifrån.
Trevig resa ner till Kroatien !

Var rädd om er, min kompis fick påhälsning i sin bil på natten men jag klara mig !
Tänk till och var på er vakt så är allt nog OK.
Kramiz från:
 
Toppen